۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۲۵

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

ضرورت اتصال مدارس به فناوری اطلاعات

ضرورت اتصال مدارس به فناوری اطلاعات

وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت اتصال مدارس به فناوری اطلاعات تاکید کرد و گفت: آموزش به دانش آموزان در مناطق دور از این طریق آسان تر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم امضای تفاهم همکاری های مشترک وزارت ارتباطات و فناوری با وزارت آموزش و پرورش که صبح امروز در ساختمان علاقه مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین نهاد فرهنگی نقش ویژه ای در کشور دارد که یکی از کارکردهای آن تربیت نیروی انسانی است.

وی با بیان اینکه امروز مرکز داده های این وزارتخانه افتتاح شد، گفت: این مرکز می تواند سرویس بهتر ارائه دهد و با استفاده از داده ها، اطلاعات را تحلیل کند و در نتیجه در مدیریت نقش اساسی دارد.

وزیر آموزش و پرورش نیاز این وزارتخانه به مرکز داده ها را یک ضرورت دانست واظهار کرد: همه اطلاعات ۱۳۲ اداره کل، دانشگاه فرهنگیان و ۱۰۰ پردیس این دانشگاه تحت پوشش این مرکز قرار می گیرد.

فانی با اشاره به گسترده بودن وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: ۱۰۵ هزار مدرسه در کشور با یک میلیون کارمند و بیش از ۶۰۰ هزار کلاس در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد اگر توسط تیم اطلاعاتی مدیریت نشود از انسجام لازم برخوردار نمی شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت آموزش و پرورش نیاز جدی به انسجام اطلاعات وجود دارد، بیان کرد: باید بیش از پیش اتصال به سیستم های اطلاعاتی فعال شود .

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش آموزان در مدارس باید آی تی و آی سی تی را فرا گیرند تا بتوانند از فضای دیجیتالی استفاده بهینه کنند.

فانی افزود: دانش آموزان در مدرسه توسط امکانات آی تی و آی سی تی آموزش می بینند.

وی، تاسیس و تقویت پست الکترونیکی دانش آموزان، هوشمند سازی هوشمندانه مدارس، تقویت آموزش الکترونیکی در مناطق دور، استفاده از آی تی و آی سی تی برای آموزش به دانش آموزان، تقویت شبکه رشد آموزش و پرورش و استفاده معلمین از فناوری های اطلاعات را از اهداف و برنامه های این وزارتخانه برشمرد.

وزیر آموزش و پرورش به ایجاد پیوست فرهنگی در استفاده از فناوری های نوین تاکید کرد و گفت: با ایجاد شبکه ملی و شبکه رشد آموزش و پرورش ضمن استفاده از این فناوری، ابعاد فرهنگی هم لحاظ شده است تا بتوانیم در راستای تقویت فرهنگی و دینی گام برداریم.

 

کد خبر 2472319

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha