۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۱۳

حجت الاسلام ترابی:

پرتاب موفقیت آمیز ماهواره فجر افتخار دیگری برای جوانان ایرانی است

پرتاب موفقیت آمیز ماهواره فجر افتخار دیگری برای جوانان ایرانی است

بروجرد- امام جمعه بروجرد گفت: ساخت و پرتاب موفقیت آمیز ماهواره فجر برگ زرین و افتخار دیگری برای جوانان ایرانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن ترابی بعدازظهر سه شنبه در همایش دوهزار نفری دانش آموزان ابتدایی در سالن ورزشی طالقانی بروجرد اظهار داشت: ۳۶ سال پیش که مردم علیه طاغوت به پا خواسته و به فرمان امام(ره) برای سرنگونی رژیم طاغوت اقدام کردند در کنار بزرگترها جوانان و نوجوانان پا به پای پدران و مادران در تظاهرات شرکت کردند.

وی ادامه داد: نقش جوانان در ۳۶ سال پیش در شکست رژیم پهلوی و کمک به امام راحل(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی بوده است.

امام جمعه بروجرد افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش جوانان و نوجوانان در دفاع از آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی، در مسیر پیشرفت کشور و ناکام گذاشتن دشمن نیز نقش بسزایی بوده است.

حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: در طول این سالها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه عرصه ها و صحنه ها ملت ایران به برکت مقاومت و ایستادگی توانسته است پیشرفتهای بزرگی بدست آورد.

وی اظهار داشت: قبل از انقلاب قدرتهای بزرگی چون انگلیس و آمریکا به جوانان اجازه نمی دادند که استعدادهایشان شکوفا شود و به مردم تلقین می کردند که توان انجام هیچ کاری را ندارند.

امام جمعه بروجرد افزود: اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی جوانان ایران زمین آستین همت را بالا زده تا کشور را در تمامی عرصه ها به پیش ببرند.

وی عنوان کرد: امروز ایران اسلامی در عرصه فناوری جز ۱۰ کشور اول دنیا بوده و در بسیاری از زمینه ها نیز پیشرفت چشمگیری داشته است.

حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: ساخت ماهواره فجر از برکات تلاشها و دستاوردهای جوانان ایرانی است که به فضا پرتاب شد و در مدار زمین قرار گرفت.

امام جمعه بروجرد خطاب به دانش آموزان ادامه داد: امروز شما دانش آموزان با تحصیل توانسته اید ادامه دهنده راه نیاکان خود باشید و ایران اسلامی را در همه زمینه های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... و. به پیش ببرید.

وی افزود: دانش آموزان آینده سازان و امید این کشور هستند و می بایست با مجاهدت علمی بتوانند در پیشرفت کشور سهیم باشند.

کد خبر 2485870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha