۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۰۶

محمدی:

توزیع زمانی و مکانی بارش ها در اردبیل مطلوب نیست

توزیع زمانی و مکانی بارش ها در اردبیل مطلوب نیست

اردبیل – معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اردبیل تاکید دارد که توزیع زمانی و مکانی بارش ها در استان مطلوب نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز محمدی پیش از ظهر چهارشنبه درجلسه بررسی تاثیرات بارش در منابع آبی اردبیل تصریح کرد: به صورت کلی می توان گفت استان وضعیت آبی مطلوبی ندارد.

وی افزود: با وجود اینکه بارش ها در سال جاری در سه ماهه اول سال مطلوب بود اما در زمستان حجم بارش ها کاسته شد و بررسی ها نشان می دهد توزیع زمانی و مکانی بارش مطلوب نیست.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت‌ آب منطقه ای استان با یادآوری خشکسالی سال گذشته استان، ادامه داد: کاهش بارش ها و خشکسالی موجب شده است روان آب های استان تقلیل یابد.

محمدی با اذعان به اینکه به غیر از خلخال و کوثر بارش در مابقی شهرستان ها رشد مثبت دارد، تصریح کرد: با این وجود روان آب ها با تقلیل مواجه هستند.

وی تاکید کرد: نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد کاهش روان آب داریم و از ۳۰۶ میلیون متر مکعب به ۱۳۸ میلیون متر مکعب افت داشته ایم.

به گفته معاون حفاظت و بهره براری شرکت آب منطقه ای استان تمامی این آمار ها نشان می دهد سال آینده با کمبود شدید منابع مواجه خواهیم بود و حتی در بخش زراعت با مشکل مواجه می شویم.

وی در خصوص تاثیر بارش در منابع آبی زیر زمینی اضافه کرد: متاسفانه این تاثیر تدریجی است و تا بارش سطحی به سفره های زیر زمینی برسد و ذخیره شود زمان قابل توجهی سپری می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب  منطقه ای استان معتقد است تاثیر بارش در حجم مخازن به مراتب بیشتر است و در حال حاضر نمی توان حتی با بارش مناسب کسری موجود مخازن آبی را جبران کرد.

محمدی با اذعان به اینکه حتی در آبگیری سدها به وضعیت مطلوب نرسیدیم، اضافه کرد:  در حال حاضر مواجه با بحران های آبی ایجاب می کند که به جای توسعه سازه ها به فکر مدیریت منابع آبی باشیم.

 

کد خبر 2487260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha