۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۵۱

حجت الاسلام واحدی:

کتابداران نسبت به وضعیت نشر کتاب در کشور منفعل نباشند

کتابداران نسبت به وضعیت نشر کتاب در کشور منفعل نباشند

کرج - معاون امور مجلس و مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: شایسته است کتابداران نسبت به وضعیت نشر کتاب کشور اطلاعات خود را روز آمد کنند و از اقدامات انفعالی بپرهیزند.

به گزاش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدضا واحدی در آیین تودیع و معارفه مدیران کل پیشین و جدید کتابخانه های عمومی استان البز که ظهر چهارشنبه در محل کتابخانه امیرکبیر کرج برگزار شد، در سخنانی گفت: آشنایی با منابع جدید مطالعه و اوضاع نشر در کشور برای کتابداران بسیار مهم و شایسته است کتابداران نسبت به وضعیت نشر کتاب کشور اطلاعات خود را روز آمد کنند و از اقدامات انفعالی بپرهیزند.

وی ضمن تاکید بر دغدغه‌های مقام معظم رهبری درامرکتابخوانی اشاره کرد: نهاد کتابخانه‌هاتنها نهادی نیست که مسولیت افزایش سرانه کتابخوانی وترویج را به عهده دارد بلکه امریست درونی و مشارکت عموم را می طلبد.

حجت الاسلام واحدی با اشاره به اینکه حیطه عملکرد نهاد کتابخانه‌ها در بحث احداث و نوسازی کتابخانه‌ها است، گفت: باید تلاش نماییم تا به راهبردی اساسی درامر ترویج مطالعه دست یابیم.

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تاکید بر ضرورت ارتباط تنگاتنگ ادارات‌کل کتابخانه‌ها و ائمه جمعه افزود: امامان جمعه با توجه به اشراف کاملی که نسبت به امور ومسائل فرهنگی دارند پشتوانه بسیار محکمی خواهند بود.

وی جایگاه خدمتگزاران به علم را رفیع‌ترین جایگاه جامعه دانسته و تصریح کرد: میزان سرانه مطالعه کشورما نسبت به سایر کشورهای منطقه قابل قیاس نیست و افزایش سطح معلومات کتابداران ازمهم‌ترین مطالبات نهاد کتابخانه‌ها است واحترام به حقوق کتابداران همواره باید در اولویت باشد.

این مسئول توجه به معنویت را مهم‌تر از تامین رفاه در ابعاد مختلف دانست و افزود: خوشبختانه طی سالهای اخیر و پس از پیروزی انقلاب در زمینه‌های گوناگون علمی پیشرفت خوبی داشته‌ایم.

معاون امور مجلس نهاد کتابخانه‌های عمومی افزایش تعداد دانشگاه‌ها را زمینه ساز زیرساخت لازم در پیشرفت علوم پایه دانست و افزود: به برکت انقلاب اسلامی خوشبختانه این امر با قدرت محقق شده است.

وی اظهار  داشت: اگرچه در بسیاری از مسائل تحت فشار تحریم ها بوده ایم، در بعد فرهنگ مورد تکریم قرار گرفته ا یم.

حجت‌الاسلام واحدی دشمنان نظام را که همواره در تلاش آمیختن فرهنگ غربی و اسلامی به یکدیگر هستند، مورد خطاب قرار داده تصرح کرد: با همت و تلاش مضاعف خادمین عرصه فرهنگ هیچ‌گاه این دشمنان به اهداف خود دست پیدا نمی‌کنند.

کد خبر 2487654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha