۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۲۵

در چهارمین روز از دهه فجر/

هفت پروژه عمرانی در همدان به بهره برداری رسید

هفت پروژه عمرانی در همدان به بهره برداری رسید

همدان - همزمان با چهارمین روز از دهه فجر هفت پروژه عمرانی با اعتبار 18 میلیارد ریال در شهرستان همدان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان همدان امروز از هفت پروزه عمرانی از جمله سوله تجهیزات زمستانی فرودگاه همدان، ارتقا کیفی سیستم توزین هوشمند پلیس راه همدان- تهران، پروژه استاندارد سازی سیستم گرمایشی 10 مدرسه در روستاها، کارگاه آموزش فرش بافی بوبوک آباد، مرکز فرهنگی، هنری و مذهبی روستای یکله، پروژه گاز رسانی به دو روستای خیر آباد و آق تپه و طرح هادی روستا کوزره شهرستان همدان بهره برداری کردند.

فرماندار همدان بعدازظهر چهار شنبه در مراسم افتتاح سیستم توزن هوشمند در پلیس راه همدان - تهران با بیان اینکه ورودی شهر همدان باید ساماندهی شود، اظهار داشت: برای ساخت سرویس بهداشتی در پلیس راه همدان 20 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

علی تعالی با بیان اینکه وضعیت پلیس راه همدان - تهران مناسب و شایسته همدان نیست، عنوان کرد: در گذشته این مکان محل انباشت زباله ها بود اما با سطل زباله هایی که در نظر گرفته شد وضعیت کمی بهبود پیدا کرد.

وی با بیان اینکه باید ورودی همدان ساماندهی شود، بیان کرد: اگر در خصوص ساماندهی ورودی همدان طرحی وجود دارد، ارائه شود.

مدیرعامل حمل و نقل استان همدان نیز در ادامه با بیان اینکه هدف از ارتقا کیفی سیستم توزین هوشمند وسایل نقلیه سنگین و باری اعمال نظارت بهینه بر بار جابجا شده در محور های مواصلاتی استان به منظور حفظ راه ها و ابنیه فنی استان به عنوان سرمایه های ملی کشور است، اظهار داشت: سیستم توزین هوشمند چهار عملکرد از جمله تردد شمار وسایل نقلیه، نشان دهنده حرکت بین خطوط وسایل نقلیه، نشان دهنده سرعت و توزین وسایل نقلیه سنگین را دارد.

100 میلیون تومان برای تهیه و اجرای ارتقا سیستم توزین هوشمند پلیس راه همدان- تهران هزینه شده است

نصرت الله حیدری با بیان اینکه 100 میلیون تومان برای تهیه و اجرای ارتقا سیستم توزین هوشمند پلیس راه همدان- تهران هزینه شده است، بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال مشابه این دستگاه در پاسگاه کرمانشاه نصب شود.

وی با بیان اینکه روزانه هشت هزار تردد در محور همدان به تهران و بالعکس اتفاق می افتد، عنوان کرد: 32 درصد تردد ها مربوط به وسایل نقلیه سنگین است.

مدیر فرودگاه همدان نیز در افتتاح سوله تجهیزات زمستانی فرودگاه همدان با بیان اینکه 240 میلیون تومان برای ساخت این سوله هزینه شده است، اظهار داشت: ساخت سوله تجهیزات زمستانی فرودگاه همدان به مساحت 550 متر مربع و از محل اعتبارات شرکت فرودگاه های کشور در مدت سه ماه به پایان رسید.

علی کیخایی با بیان اینکه سوله تجهیزات زمستانی فرودگاه همدان وسایل و تجهیزات برف روبی را پوشش می دهد و انجام این پروژه برای فرودگاه همدان ضرورت داشت، ادامه داد: امسال فرودگاه همدان 10 پروژه با 11 میلیون تومان اعتبار در حال ساخت دارد که هفت میلیارد تومان تاکنون جذب شده است.

وی با بیان اینکه ساختمان پلیس فرودگان، سیستم سخت افزای و نرم افزاری، امکانات روشنایی باند و غیره از جمله پروژه های در حال انجام در فرودگاه همدان است، بیان کرد: در تلاش هستیم تا قبل از آغاز سال جدید پرواز همدان - دبی راه اندازی شود.

مدیر فرودگاه همدان با بیان اینکه تلاش می کنیم تا بخشی از صندلی های پرواز های فوق العاده را برای ایام عید بگیریم و برای استان درآمد زایی کنیم، ابراز داشت: ساخت برج تکنیکال فرودگاه همدان 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برنامه ریزی شده که در سال آینده به بهره برداری برسد.

سر ناظر تاسیسات نوسازی مدارس استان همدان نیز در مراسم افتتاح استاندارد سازی سیستم گرمایشی 10 مدرسه با بیان اینکه برای استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس استان همدان 10 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: از این 10 میلیارد اعتبار 300 میلیون تومان به شهر قهاوند تخصیص شد.

علی شوشتری با بیان اینکه تاکنون 57 درصد اعتبارات استاندارد سازی مدارس استان همدان تحقق پیدا کرده است، بیان کرد: 100 در صد بودجه اختصاص یافته برای استاندارد سازی مدارس در شهر قهاوند محقق شده است.

وی با بیان اینکه امروز از سیستم گرمایشی یک مدرسه در قهاوند به صورت نمادین بهره برداری می شود، بیان کرد: سیستم گرمایشی هشت مدرسه در قهاوند استاندار سازی و دو مدرسه تعمیر و تجهیز اساسی شده است.

مدیر شرکت فرش بافی نیز در مراسم افتتاح شرکت فرش بافی در روستای بوبوک آباد با بیان اینکه برای این شرکت 50 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، عنوان کرد: پیش بینی می شود سالانه 500 تا هزار متر مربع فرش بافته شود.

علی فروزان با بیان اینکه این شرکت فرش بافی به افراد ثبت نام کرده بافت فرش سه بعدی را آموزش می دهد، عنوان کرد: تاکنون 40 نفر برای آموزش بافت فرش سه بعدی ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه این شرکت می تواند برای 100 نفر اشتغالزایی کند، ادامه داد: 20 دار قالی در این شرکت وجود دارد و ساختمان شرکت از سوی دهداری تامین شده است.

کد خبر 2487829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha