۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۳۰

نخعی:

کرمان جزء هفت استان ناامن غذایی است

کرمان جزء هفت استان ناامن غذایی است

کرمان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از کرمان به عنوان هفت استان ناامن غذایی کشور یاد کرد و گفت: کرمان تنها استانی است که وارد بحث سند امنیت غذایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نوذر نخعی عصر چهارشنبه در جلسه شورای سلامت استان کرمان به اقدامات صورت گرفته در خصوص برخورد با استفاده از قلیان در اماکن عمومی از قبیل رستوران ها و قهوه خانه اشاره کرد و اظهار داشت: طبق جلساتی که در این زمینه برگزار شد؛ آموزش و افزایش آگاهی جامعه در خصوص مضرات قلیون در دستور کار قرار گرفت.

وی برخورد با اماکن عرضه قلیان را گام بعدی دانست و تصریح کرد: با فرهنگ سازی های صورت گرفته حساسیت مردم و مسئولین در این زمینه افزایش یافته است.

نخعی با اشاره به اینکه تذکرات لازم به مراکز عرضه قلیان در کرمان داده شده است، گفت: به زودی مقابله اجباری با این اماکن آغاز شده و به سمت تعطیلی مراکز عرضه قلیان خواهیم رفت.

وی از تعطیلی ۹۰ درصد واحدهای عرضه قلیان در شهرستان سیرجان خبر داد و گفت: این در حالی است که در شهرستان هایی نظیر بافت و زرند اصلا اجازه تاسیس اینگونه مراکز داده نشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه قلیان نیاز بیلوژیک نیست، افزود: نباید به دنبال جایگزین برای قلیان که از آن به عنوان تفریح سیاه یاد می شود باشیم.

وی با اشاره به حجم تولیدات بالای علمی استان کرمان در این خصوص ادامه داد: استفاده از قلیان تاثیرات بسیار مضری بر سلامتی تک تک افراد جامعه دارد.

نحعی در ادامه کرمان را جزء هفت استان ناامن غذایی دانست و بیان داشت: کرمان تنها استانی است که وارد بحث سند امنیت غذایی شده است.

کد خبر 2487837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha