۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۴۰

به همت نشر بوتیمار/

۵ کتاب جدید از دوره دوم شعر معاصر چاپ شد

۵ کتاب جدید از دوره دوم شعر معاصر چاپ شد

انتشارات بوتیمار ۵ کتاب جدید از مجموعه دوره دوم شعر معاصر را منتشر و راهی بازار نشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، «گل های چرنوبیل» سروده عبدالصمد آبروشن است که به عنوان نود و یکمین کتاب دوره دوم شعر معاصر به چاپ رسیده است. این کتاب ۱۵ شعر کوتاه سپید را شامل می شود.

اسامی اشعار این کتاب عبارت است از: لوله، چنته، مار، پنچری، گل های چرنوبیل، کپسول، رازآشپزی، پاک کننده، دیوار نویسی، مسواک، آهک، آمبولانس، گاوسازی، خانه ی زرد، جوجه.

این کتاب با ۴۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۴ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

نود و سومین کتاب از این مجموعه، «در آسمان شرط بندی می کنند» نام دارد که سروده حمیده عمویی است. این کتاب شعرهای سپید مختلفی را شامل می شود که از نظر حجم، متفاوت بوده و کوتاه و بلند هستند.

اشعار این کتاب نام ندارند اما همگی با تاریخ سرایش در پایانشان مشخص شده اند و بازه زمانی سرودن آن ها از سال ۸۸ تا اردیبهشت ۹۳ است.

این کتاب با ۱۶۸ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به چاپ رسیده است.

«پاریو» عنوان کتاب نود و چهارم دوره دوم شعر معاصر است که بوتیمار چاپ می کند. اشعار این کتاب سروده کوروش قبادی هستند و شاعر آن ها را به پدربزرگ هایش که علیه ظلم و استبداد مبارزه کرده اند و همچنین سرزمین گچساران، شهری بی کلاغ و بی برف، تقدیم کرده است.

این کتاب شعر، ۵ فصل دارد که به ترتیب عبارت اند از: کودکانه ها، عاشقانه هایی برای دختر چشم قهوه ای، مرثیه هایی برای ملاله یوسف زی، در روستای مان «شیخ خواجه» چه گذشت، اشعار پراکنده.

این کتاب با ۷۶ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۵ هزار تومان منتشر شده است.

«بیان غول آسای اتاق» سروده امین رجبیان نیز نود و هشتمین کتاب از مجموعه مذکور است.

این کتاب ۲۴ شعر کوتاه را با عناوین زیر شامل می شود:

فهرست خونی، ختم، اعماق سمفونی، بیابانگی، الی ناسیون، وداع با اسلحه، اعتصاب، دست ها۳، دست ها۲، دست ها۱، دست ها، برش، عصر، که نیستی، جانم بگوید برای ...، وقتِ صورتی، خلیج۲، آهویی، خلیج، مسخ، تیر باران در سماع، دریچه، ۱، ۲.

این کتاب ۵۸ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۴ هزار و ۴۰۰ تومان چاپ شده است.

نود و نهمین کتاب هم «سرودی برای گوزن ها» است که اشعارش توسط شهریار بهروز سروده شده اند. این مجموعه ۴۲ شعر سپید را در بر می گیرد.

عنوان شعرهای این کتاب نیز به این ترتیب است:

وصله ی جور دلم، مثل...، لطفا سوال نفرمایید، خودم که با خودم حرف می زند، به قدر کافی دیر شده، تاریخ لعنتی، ارواح مقدس، بر اسم های ما سایه افتاده، دفن کردن خفاش ها در برف، که این طور، سیصد سال یک روز کم، آبان های یادگاری، چه، ابله، به سر رسید، روی یک صندلی چوبی کهنه...، گردِ تو می گردد، تو ارتکاب گناهی، در جنگل سینه تو گوزنی...، در اختیار ما نیست، _ نمی دانم از چه حرف می زنی!؟، موهوم، مکعب۱، مکعب۲، مکعب۳، مکعب ۴، مکعب۵، مکعب۶، از این چرخ عصاری، به حنجره ات بگو صدای جهان است، برزخ، بدون خون ریزی، روزهای ماژیکی، می شنوی؟ دارند رای ما را می زنند، زندگی زیباست، مزد ایمان تماشایِ سطلی...، حرفی بزن، پوتین های پدر، همان سنگ اول   معمار!، راه به جایی نمی برد، بهانه های بهتری هم دارد، پیامبر نبوده ام.

این کتاب با ۱۱۶ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۹ هزار و ۵۰۰ تومان به چاپ رسیده است.

کد خبر 2506289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha