۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۴۰

حاجی زاده:

معماری شهرستان خلخال در «ماسوله» به کار گرفته شده است

معماری شهرستان خلخال در «ماسوله» به کار گرفته شده است

اردبیل – مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: نمونه هایی از سبک معماری شهرستان خلخال در روستای گردشگری « ماسوله» به کار گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم حاجی زاده پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه توسعه روستاهای هدف گردشگری اردبیل گفت: در گذشته برخی مهاجران شهرستان خلخال در روستای ماسوله مقیم شده اند و از معماری خلخال در این روستا به کار بسته اند.

وی نمونه مشابه این معماری را در روستای هدف گردشگری «کزج» عنوان کرد و افزود: خلخالی های مهاجر با هدف حفظ ثروت و اموال خود از این معماری پله ای و زیبا در ساخت خانه های ماسوله استفاده کرده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: شهرستان خلخال در بین سایر شهرستان های استان اردبیل بیشترین تعداد روستاهای هدف گردشگری را دارد و این بیانگر غنای طبیعی و تاریخی این شهرستان است.

حاجی زاده با اذعان به شناسایی ۱۲ روستای هدف گردشگری در استان اردبیل ادامه داد: توسعه زیر ساخت های گردشگری در تمامی این روستا ها مورد توجه است.

وی دست یابی به این مهم را منوط به همکاری بنیاد مسکن دانست و افزود: برنامه های مشترکی با این دستگاه اجرایی تدارک دیده شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان از آمادگی روستاهای هدف گردشگری برای پذیرش گردشگران و مسافران خبر داد و افزود: در قالب طرح جامع گردشگری استان، توسعه زیر ساخت ها در این روستاها در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 2507104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha