۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۴۰

آرمانی کیان :

خدمات درمانی کلینیک سلامت بانوان صد در صد رایگان است

خدمات درمانی کلینیک سلامت بانوان صد در صد رایگان است

زنجان- رئیس بیمارستان شهید بهشتی زنجان گفت: خدمات درمانی، آموزشی و مشاوره ای در کلینیک سلامت بانوان زنجان به صورت صد در صد رایگان برای بانوان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آرمانی کیان شامگاه چهارشنبه در مراسم بهره برداری از مرکز سلامت زنان، مشاوره و ترک اعتیاد بانوان را محور خانواده عنوان کرد و افزود: خانواده ای که خانم خانواده آلوده شده آسیب پذیر تر است و بدلیل اینکه معمولا به دلیل مشکلات مالی از اقدام به درمان دوری می کنند تمامی خدمات این کلینیک برای بانوان رایگان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه در مان در این مرکر برای آقایان با نرخ دولتی انجام می شود افزود: در این مرکز متادون درمانی(MMT) نیز وجود دارد و مهمترین مشکل در این زمینه که آموزش است در همین مرکز ارائه می شود.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی زنجان اظهار کرد:از دیگر برنامه هایی که در این مرکز می شود این است که هر سه شنبه ها خانواده درمانی و هر دوشنبه ها خانه درمانی که در آن متخصصان اقدام به مراجعه حضوری به خانه معتادان بی بضاعت برای پیگیری درمان آن می کنند.

وی یادآورشد: تمام بخشهای درمان بیماران از جمله روانشناسی، روانپزشکی، جراحی عروق، پلاستیک، نرولوژیست و اعصاب و قبل همگی در این مرکز وجود دارد و به صورت حلقه ای کامل است و درمان و ویزیت برای آقایان نیز با حداقل هزینه انجام می شود.

آرمانی کیان با بیان اینکه در بحث درمان خانم ها مورد اغفال واقع شده اند تصریح کرد: بانوان به دلیل نداشتن در آمد و فرزند پروری و اداره خانه نمی توانستند اقدام به درمان کنند که امید است با استفاده از خدمات رایگان این مرکز درمان بانوان که محور خانواده هستند تسهیل شود.

موانع درمان بانوان مصرف کننده باور و نوع نگرش جامعه نسبت به آنها است

در این مراسم مدیر کل امور بانوان استان زنجان نیز اظهار کرد: یکی از موانع موجود برای درمان اعتیاد بانوان باورها و نگرش جامعه نسبت به این افراد است.

وی افزود: جامعه ما یک مرد مصرف کننده را بیمار تلقی می کند ولی درباره زنان این موضوع را غیر اخلاقی می دانند و از این رو زنان به درمان و طرح بیماری خود اقدام نمی کنند.

بلوکی ابراز کرد: باید برای تغییر نگرش جامعه نسبت به زنان در این زمینه تلاش شود و در زمینه کارهای پژوهشی که تاکنون مغفول مانده اقدامات جدی انجام شود.

کد خبر 2511971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha