۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۱۶

با حضور آیت الله آملی لاریجانی/

مجموعه موسوعه الشهید الثانی رونمایی شد

مجموعه موسوعه الشهید الثانی رونمایی شد

قم - مجموعه موسوعه الشهید الثانی در ۳۰ جلد و ۵۵ عنوان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه موسوعه الشهید ثانی پیش از ظهر پنجشنبه با حضور آیت الله صادق آملی لاریجانی‌‌ رئیس قوه قضائیه، آیت الله رضا استادی‌ و جمعی از علما و فضلای حوزه علمیه در محل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم رونمایی شد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در این مراسم با بیان اینکه ساخت و پرداخت موسوعه‌ها از ۱۵ سال پیش شروع شده، گفت: خوشبختانه در ۴ سال گذشته بهره برداری و رونمایی از موسوعه‌ها آغاز شده و تاکنون موسوعه‌های علامه شرف الدین، علامه بلاغی، شهید اول و شهید ثانی به زیور طبع آراسته شده است.

حجت الاسلام نجف لک زایی با اعلام این مطلب که موسوعه‌های علامه کاشف الغطاء و شیخ بهایی در سال آینده رونمایی خواهد شد، گفت: یکی از مهمترین برنامه هایی که درباره موسوعه‌ها در دستور کار پژوهشگاه قراردارد نگاه راهبردی به تراث شیعه در جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه بر اساس محل زندگی و آداب و رسوم زندگانی بزرگان اسلام آثارشان را منتشر خواهیم کرد، گفت: انتشار موسوعه در لبنان و عراق براساس نیازهای اساسی این کشورها و در جهت تقویت واقعی شیعیان این کشورها انجام شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه از اضافه شدن زندگی نامه شهید ثانی به موسوعه الشهید الثانی خبر داد و گفت: این موسوعه در سی جلد و با ۵۵ عنوان منتشر و در اختیار علاقمندان قرار دارد.

کد خبر 2512175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha