۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۰۴

حجت الاسلام واعظی خبر داد:

دانشنامه جامع سیره اهل بیت(ع) منتشر می‌شود

دانشنامه جامع سیره اهل بیت(ع) منتشر می‌شود

قم - رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از انتشار دانشنامه جامع سیره اهل بیت(ع) با ظرفیت نگارش سالانه ۴ هزار صفحه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر‏، حجت الاسلام احمد واعظی ظهر پنج شنبه در مراسم رونمایی از کتاب موسوعه الشهید الثانی که با حضور آیت الله آملی لاریجانی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان اینکه پروژه‌های علمی باید در کوتاه‌ترین زمان به ثمر برسد، گفت: ایراد آیت الله استادی درباره کندی انتشار آثار اسلامی درست است اما بیشتر محققان و پژوهشگران مرکز احیای آثار اسلامی دفتر تبلیغات چندین پروژه تحقیقاتی را همزمان پذیرفته‌اند و در کنار آن کارهای موسوعه نویسی را هم انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه طی ۱۵ سال گذشته بیش از ۱۵۰ جلد کتاب در ۵۱ عنوان موسوعه نویسی شده است، گفت: یکی از کارهایی که در کنار موسوعه نویسی آغاز کرده‌ایم بررسی موضوعی شبهات و نیازهای معارف دینی است.

ضرورت برنامه ریزی در کارهای پژوهشی

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از انتشار موسوعه شیخ بهایی در ۲۰ جلد خبر داد و گفت: خوشبختانه با وجود مشکلات شدید مالی یکی از پروژه‌های مهم مرکز احیای آثار اسلامی آغاز نگارش و انتشار دانشنامه جامع سیر اهل بیت(ع) از سال ۹۱ است که در نظر داریم با ظرفیت نگارش سالانه ۴ هزار صفحه این پروژه بزرگ را در هر تعداد مجلداتی که لازم است انتشار دهیم.

حجت الاسلام واعظی با بیان اینکه دستگاه‌های بزرگ باید کارهای بزرگ انجام دهند، گفت: یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ این مجموعه انتشار دایره المعارف قرآن کریم با ظرفیت نگارش سالانه دو هزار صفحه است.

کد خبر 2512244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha