۲۴ اسفند ۱۳۹۳، ۰:۱۲

وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد:

نمی‌شود پروژه ورزشی جدید احداث کرد/اعلام مشکل پروژه‌های نیمه تمام

نمی‌شود پروژه ورزشی جدید احداث کرد/اعلام مشکل پروژه‌های نیمه تمام

وزیر ورزش و جوانان در دیدار با رئیس کمیسون اصل ۹۰ مجلس گفت: طرح‌های نیمه تمامی که در کشور وجود دارد بسیار زیاد هستند و اتمام آنها بودجه‌های سنگینی می‌خواهد و به هیچ عنوان نمی‌توان طرح جدیدی احداث کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی در نشستی که با حضور پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسون اصل ۹۰ مجلس، شعبانی‌بهار معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، الهی تبار معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان، سیدعبدی افتخاری مدیرکل ورزش و جوانان، فرماندار بهار و جمعی از مسولان ادارات شهرستان بهار و هیات‌های ورزشی در دفتر فرمانداری بهار برگزار شد، گفت: در حال حاضر ورزش کشور طرح‌های نیمه تمام زیادی دارد که باید اتمام آنها در دستور کار باشد.

وی اضافه کرد: در این شرایط به هیچ عنوان نمی‌توان طرح جدیدی احداث کرد زیرا تکمیل طرح‌های جدید نیاز به زمان و هزینه‌های زیادی دارد. امروز طرح‌های نیمه تمامی که در کشور وجود دارد، بسیار زیاد هستند و اتمام آنها بودجه‌های سنگینی می‌خواهد و برخی از این طرح‌ها بدون توجه به آمایش سرزمین کلنگ‌زنی شده است.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: برخی از طرح‌های نیمه تمام متعلق به ۲۴ سال قبل است که هنوز تکمیل نشده و از سوی دیگر دولت دهم علاقه عجیبی به کلنگ زنی داشته است. همین که ما بتوانیم این طرح‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم، ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که البته تکمیل آن بسیار سخت خواهد بود.

وی در ادامه افزود: استان همدان نسبت به سایر استان‌های کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است و شهرستان بهار نیز با توجه به حضور پورمختار و تلاش‌های مدیرکل ورزش و جوانان وضعیت خوبی دارد. آقایان و بانوان از امکانات موجود ورزشی جامعه می‌توانند با دید یکسان استفاده کنند و نباید امکانات ورزشی را تنها به آقایان اختصاص داد؛ چرا که ۵۰ درصد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.

گودرزی با بیان این که باید با مشکلات فعلی کشور هزینه‌ها را مدیریت کرد، خاطرنشان کرد: باید در هزینه‌ها بیشتر دقت شود و از هزینه‌های غیر ضروری جلوگیری کرد. برای ورزش کردن مردم نیازی به ساخت و سازهای جدید نیست و با همگانی کردن ورزش می‌توان مردم را به سمت به ورزش کشاند. خوشبختانه در راستای تحقق ورزش همگانی در وزارت ورزش و جوانان برنامه‌ریزی و حمایت خاصی تا کنون صورت گرفته است.

وی همچنین اظهارکرد: توسعه طرح همگانی کردن ورزش کاری ارزشمند برای ارتقا ضریب سلامتی مردم عزیز است و این مهم نیز نیاز به همکاری بیشتر مسئولان برای توجه به این ورزش در مناطق شهری و حتی روستاهای پرجمعیت دارد.

وزیر ورزش و جوانان افزایش امید به زندگی در آحاد جامعه را از اهداف مهم وزارت ورزش و جوانان دانست و گفت: به همین دلیل مشارکت مردم در فعالیت‌های ورزش همگانی در نقاط مختلف کشور در ردیف اولویت کاری این وزراتخانه قرار دارد.

کد خبر 2518044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha