۲۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۱۲

بازتاب گزارش مهر/

بازدید استاندار کرمان از شترگلو/ عمارت تاریخی احیا می شود

بازدید استاندار کرمان از شترگلو/ عمارت تاریخی احیا می شود

ماهان - در پی انتشار گزارشی در خصوص تخریب عمارت زیبای شترگلو در ماهان و درخواست از استاندار کرمان برای بازسازی این بنا علیرضا رزم حسینی امروز از این عمارت بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، خبرگزاری مهر چندی قبل گزارش از وضعیت فعلی عمارت شتر گلوی ماهان با تیتر «استخوان فراموشی در گلوی عمارت شترگلو گیر کرد/ دادخواهی عمارت تاریخی» منتشر کرد و با به تصویر کشیدن وضعیت نامناسب این بنای زیبای عهد قاجار در ماهان و در نزدیکی عمارت شاه نعمت الله خواستار توجه ویزه استاندار به این بنا و مرمت آن شد.

در همین راستا پیش از ظهر امروز استاندار کرمان از این بنای بی نظیر تاریخی در شهر ماهان در نزدیکی کرمان بازدید کرد و دستور بازسازی و تبدیل این بنا به مکانی گردشگری و تغییر کاربری را صادر کرد.

در این مراسم  همچنین مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان در بازید استاندار و هیئت همراه از عمارت شتر گلو از احیا و بازسازی این بنا خبر داد.
علی مهاجریی از تبدیل این عمارت به مجموعه تفریحی اقامتی خبر داد و افزود: برای احیا و بازسازی این بنا در سال گذشته اقدامات فراوانی صورت گرفته است و تا به حال از طرف صندوق احیا  چندین مزایده در سطح کشوری برگزار شده است.

 وی یادآور شد: کار مرمت و بازسازی این مکان به سازمان توسعه عمران و موقوفات کرمان واگذار شده است.

مدیرعامل سازمان توسعه عمران و موقوفات استان کرمان نیز در تماس تلفنی با استاندار کرمان در خصوص انجام بازسازی این عمارت ضمن ابراز تمایل برای احیای این عمارت تاریخی گفت: همانگونه که این سازمان در بخش های ماهان و اختیارآباد اقدامات توسعه‌ای خوبی داشته است علاقه مند هستیم که این بنا را پس از بررسی و بعد از انجام طرح مرمت بازسازی به عنوان مرکز تفریحی در اختیار عموم مردم قرار دهیم.

غلامرضا سرایداری در ادامه ابراز داشت: طرح بازسازی عمارت شتر گلوی ماهان از اردیبهشت ماه ۹۴ آغاز خواهد شد و حدود یک سال به طول خواهد انجامید.

علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در پاسخ به خبرنگاران وجود صندوق احیا را یکی از مشکلات بزرگ در راه توسعه و مرمت آثار باستانی دانست و تصریح کرد: این صندوق متاسفانه اجازه‌ احیای بناهای تاریخی را به بخش خصوصی نمی دهد ضمن آنکه خود این صندوق نیز هیچگونه اقدامی برای احیای بناهای تاریخی انجام نمی دهد .

 

کد خبر 2519516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha