۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۰۹

گزارش خبری/

ادامه بارشها درکهگیلویه و بویراحمدتافردا/ همه جاده ها بازهستند

ادامه بارشها درکهگیلویه و بویراحمدتافردا/ همه جاده ها بازهستند

یاسوج – بارش باران بهاری همچنان در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد و این در حالی است که به گفته مسئولان همه محورهای ارتباطی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بارش باران بهاری طی روزهای اخیر به همه مناطق این استان طراوتی صد چندان بخشیده تا مسافران نوروزی روزهای بارانی اما زیبا و بیادماندنی را در کهگیلویه و بویراحمد سپری کنند.

این استان از دو بخش سردسیری و گرمسیری تشکیل شده و تنوع آب و هوایی در این دو بخش به همراه بارش زیبای باران، طبیعتی چهارفصل را پیش روی مسافران قرار داده است.

یاسوج و سی سخت در بخش سردسیری استان طی روزهای اخیر بیشترین بارش را به خود دیده و در بخش گرمسیری هم گچساران و باشت شاهد ریزش کم سابقه نزولات آسمانی بوده به طوری که رودخانه های فصلی جانی دوباره گرفته و سر به طغیان نهاده اند.

ادامه بارشها تا روز یکشنبه

با این حال به گفته مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بارشها در این استان تا فردا یکشنبه ادامه دارد.

بارش شدید باران در هشت بندی

فرج الله شکوهی پور به خبرنگار مهر گفت: سامانه بارش زایی که از جمعه بر جو استان قرار گرفته و بر شدت ناپایداریها افزوده، تا فردا میهمان استان است.

وی بیان کرد: این ناپایداریها موجب رگبار و رعدو برق، آب گرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده ای شده است.

شکوهی پور تصریح کرد: بارشهای اخیر بخش زیادی از کمبود بارش در سال جاری را جبران کرد اما هنوز شاهد کاهش میانگین بارش در استان نسبت به سال زراعی گذشته هستیم.

تمامی راه های ارتباطی استان باز است

فرمانده پلیس راه کهگیلویه وبویراحمد هم به خبرنگار مهر گفت: تمامی راه های ارتباطی این استان باز است و رفت و آمد به طور روان در آنها جریان دارد.

سرهنگ منوچهر سیاهپور افزود: در حال حاضر و بر اساس آمار محورهای گچساران به باشت، گچساران به بهبهان و سمیرم به یاسوج به بابامیدان از پر رفت و آمدترین محورهای مواصلاتی استان به شمار می روند.

گردشگری یاسوج

وی بیان کرد: با توجه به بارش های بهاری در استان، از مسافران نوروزی انتظار می رود تا ضمن حفظ آرامش خود، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.  

سیاهپور اظهار داشت: ۷۰گشت به طور همزمان در جاده های ارتباطی استان کار کنترل و نظارت را بر عهده دارند.

وی افزود: به طور متوسط روزانه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه خودروی گشت نامحسوس به منظور نظارت وجلوگیری از تخلفات رانندگی در جاده های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد تردد خواهند کرد.

کد خبر 2522031

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha