۱۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۰۹

حجت‌الاسلام واحدی مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت امامان جماعت در توسعه و ترویج کتابخوانی

استفاده از ظرفیت امامان جماعت در توسعه و ترویج کتابخوانی

کرمانشاه- معاونت امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: استفاده از ظرفیت امامان جماعت یکی از بهترین راهکارها برای توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمدرضا واحدی ظهر سه شنبه در مراسم تکریم و معرفی مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه که در محل سالن ایثار بنیاد شهید کرمانشاه برگزار شد، خدمت در حوزه فرهنگ را غیر قابل مقایسه با خدمت در سایر حوزه ها دانست و خدمت در حوزه کتاب را یکی از مهمترین حوزه های خدمت فرهنگی برشمرد.

وی افزود: کتابخانه های عمومی نهادهای فرهنگی مردمی هستند که به دانشگاه مردمی تعبیر می‌شوند و تنها نهادی است که به عموم مردم از هر قشر سرویس فرهنگی می‌دهد.

حجت‌الاسلام واحدی، تارویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی را جزو وظایف همه نهادهای مسئول در کشور دانست و گفت: کتابخوانی باید به سنت و شان مردم تبدیل شود یعنی به نحوی باشد که اگر هر روز فردی مطالعه نداشته باشد احساس خلا کند.

وی باردیگر بر همدلی و هم افزایی همه دستگاه های کشور برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد و عدم پرداخت نیم درصد حق کتابخانه ها از سوی شهرداری را امری تاسف بار دانست.

معاونت امور مجلس،استان ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با اشاره به بیانات و تاکیدات امام (ره) در سال ۵۷ بر توجه به امر مطالعه و کتابخوانی گفت: باید همه نهادها خصوصا نهادهای فرهنگی تلاش کنند که کتابخوانی به عزم ملی تبدیل شود.

وی، حضور کتابداران کتابخوان را از محورهای اصلی نهاد کتابخانه های کشور برشمرد و بر آن تاکید کرد.

حجت الاسلام واحدی با اشاره به دیدار با استاندار کرمانشاه از قول وی برای حمایت از نهاد کتابخانه های استان خبرداد و گفت: اداره کل نهاد کتابخانه های استان باید از این ظرفیت استفاده بهینه را نموده تا به نتایج مثبتی دست یابد.

معاونت امور مجلس،استان ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، هم‌چنین بر استفاده از ظرفیت ائمه جماعات استان برای ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و گفت: امامان جماعات می‌توانند هم باعث تشویق مردم به کتابخوانی شده، هم خیرین را به احداث کتابخانه و اهدای کتاب ترویج کنند و هم باعث ترویج و تشویق مسئولین نسبت به حمایت از کتاب و کتابخوانی شوند.

وی در پایان با تشکر از زحمات راستی فر، سرپرست قبلی نهاد کتابخانه های استان کرمانشاه خطاب به شایق مدیرکل جدید گفت: علاوه بر نظارت و هدایت با حفظ شان و جایگاه مدیریتی ارتباط مستقیم و صمیمانه با کتابداران برقرار کند تا به اهداف مورد نظر نهاد کتابخانه ها دست یابد.

کد خبر 2525030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha