۲۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۱۷

ابراهیم در گفتگو با مهر:

آماده اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در کربلا هستیم

آماده اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در کربلا هستیم

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با وجود توانمندی های مختلف تخصصی در قزوین آماده اجرای طرح های آبیاری تحت فشار، احداث گلخانه و مجتم بزرگ کشت و صنعت در استان کربلا هستیم.

نیازعلی ابراهیمی پاک در حاشیه سفر هیئت تجاری استان قزوین به کربلا در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به کربلا گفت: در نشست های تخصصی که در روزهای گذشته با هیئت های عراقی داشتیم مشخص شد در کشور عراق می توانیم در عرصه های کشاورزی نیز مشارکت کنیم و طرح هایی را اجرا کنیم.

وی افزود: استان کربلا با داشتن خاک مناسب و آّ فراوان مستعد طرح های کشاورزی است که قادریم نسبت به ایجاد مجتمع های کشت و صنعت بزرگ، توسعه کشت گلخانه ای اقدام کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: برای مدرن کردن کشاورزی این کشور و با تجربه موفقی که در استان قزوین داریم آماده ایم تا در اجرای طرح های آبیاری تحت فشار نیز مشارکت کنیم تا تفاهم نامه فیمابین را عملیاتی کنیم.

قزوین

این مسئول همچنین افزود: برای انتقال دانش گلخانه ای نیز تخصص لازم را داریم و می توانیم به تولید این محصولات در داخل کربلا کمک کنیم.

ابراهیمی پاک بیان کرد: خوشبختانه ظرفیت تولید برخی محصولات پروتئینی در استان قزوین بالاست و در محوصلات باغی، کشمش، زیتون، گوشت مرغ و قرمز و لبنیات هم ظرفیت زیادی داریم که با برنامه ریزی می توانیم مازاد تولید را به استانهای عراق صادر کنیم.

وی اضافه کرد: تاکنون دو هزار تن گوشت مرغ و ۲۰۰ تن تخم مرغ به عراق صادر شده و کربلا با جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری خود که سالانه بیش از دو میلیون زائر در فصول عادی و 20 میلیون در مناسبتهای مذهبی دارد می تواند بازار خوبی برای محصولات پروتئینی قزوین هم باشد.

راه اندازی کشت و صنعت ۱۰۰ هزار هکتاری در کربلا

ابراهیمی گفت: با ظرفیت های مستعد کشت در استان کربلا می توان یک مجتمع بزرگ مکشت و صنعت به وسعت ۱۰۰ هزار هکتار در استان کربلا ایجاد کرد که این کار ظرفیت تولید بسیار بالایی برای مردم این شهر مذهبی خواهد داشت و کار بزرگی است که می تواند عملیاتی شود.

وی رمز موفقیت در تجارت با عراق را استفاده از مشارکت بخش خصوصی این کشور دانست و یادآورشد: با استفاده از مشارکت عراقیها می توان طرح های مشترک را با سرعت و اطمینان بیشتری اجرایی کرد.

کد خبر 2535386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha