۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۳۵

سرهنگ نجفی خبر داد:

عملیاتی برای نجات بلوط کاران زاگرس/ ۴۰ سنجاب در لرستان کشف شد

عملیاتی برای نجات بلوط کاران زاگرس/ ۴۰ سنجاب در لرستان کشف شد

خرم آباد - فرمانده انتظامی شهرستان خرم آباد از كشف ۴۰ سنجاب زنده از يك قاچاقچی حيات وحش در مرکز استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسين نجفي ظهر یکشنبه در اين باره به خبرنگاران گفت: در پي شکايت نماينده حقوقي اداره محيط زيست خرم آباد مبني بر اينکه فردي به هويت معلوم در محل سکونت خود واقع در يکي از محله هاي اين شهرستان در امر قاچاق حيوانات زنده فعاليت دارد، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران اين فرماندهي قرار گرفت.

وي اظهار داشت : ماموران کلانتري ۱۷ اين شهرستان پس از اخذ مجوز قضايي با همکاري اداره محيط زيست خرم آباد متهم را شناسايي و دستگير کردند.

فرمانده انتظامي خرم آباد یاداور شد: در بازرسي از منزل این متخلف زیست محیطی ۴۰ سنجاب زنده كشف شد.

سنجاب

سرهنگ نجفی بيان داشت: سنجاب هاي کشف شده همراه متهم تحويل اداره محيط زيست خرم آباد شدند.

وی خاطر نشان كرد: تخريب زيستگاه‌هاي جانوران وحشي، شکار بي‌رويه و قاچاق حیات وحش از عوامل تهديدکننده حیات این گونه ها است که پليس لرستان در کنار دستگاههای مرتبط با اينگونه موارد برخورد قانوني خواهد كرد.

بنابراین گزارش ارزش اقتصادی سنجاب ها به عنوان بلوط کاران زاگرس بسیار بالاست به نحوی که با جمع آوری و زیر خاک کردن دانه ها نقش بسیار مهمی در تولید مثل برخی از گیاهان به عهده دارد.

این در حالیست که یکی از عوامل مهم تجدید حیات جنگلهای بلوط به ویژه در غرب کشور سنجاب ایرانی است.

این گونه در سالهای اخیر به شدت مورد توجه سوداگران حیات وحش قرار گرفته و متاسفانه زنده گیری و قاچاق این گونه ارزشمند برای نگهداری در منازل توسط برخی از انسان های ناآگاه به چالشی جدی در این زمینه تبدیل شده است.

آنچه در این میان تاسف بار است و خطری جدی برای طبیعت لرستان محسوب می شود ‌تخریب زیستگاه های این گونه زیبا و بازیگوش در جنگلهای زاگرس است به طوریکه افراد سودجو برای دسترسی به این زیستمند ارزشمند اقدام به آتش زندن درختان چندین هزارساله بلوط می کنند.

کد خبر 2537349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha