۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۵۶

پیرچه:

ائمه جمعه حلقه اتصال بین دولت و مردم هستند

ائمه جمعه حلقه اتصال بین دولت و مردم هستند

میامی - رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان با تاکید بر اینکه ائمه جمعه حلقه اتصال بین دولت و مردم هستند، گفت: ائمه جمعه رسالت خطیری در هدایت معنوی و رشد اعتقادی منطقه دارند.

محمد حسن پیرچه، در گفتگو با خبرنگار مهر، ائمه جمعه را رهبران دینی جامعه دانست و افزود: ائمه جمعه همچنین سخن و زبان گویای مردم با حاکمیت و دولت اسلامی هستند.

وی همچنین به نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اشاره کرد و افزود: نهاد نماز جمعه در تحقق این شعار نقش پویاتر و شفاف تری ایفا می کنند و در واقع سخنان مردم را با ادبیات خود به دولت و حاکمیت در میان می گذارند.

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان همچنین نزدیک شدن افکار و اندیشه ها را شرط همدلی و همزبانی دانست و اذعان کرد: با تحقق این امر هر دو یک سخن خواهند گفت و این اتحاد موجب پیشرفت کشور می شود.

پیرچه با بیان اینکه در قرآن کریم نیز به وحدت با محوریت خداوند متعال تاکید شده است، یادآور شد: ریسمان الهی که در قرآن کریم به آن اشاره شده است ائمه اطهار(ع)، امام زمان(عج) و نائب ایشان هستند و همه اندیشه ها می توانند حول محور ولایت گردهم آیند و وحدت فکری و عملی را ایجاد کنند.

وی همچنین به انتصاب حجت الاسلام صفایی پور، امام جمعه جدید میامی اشاره کرد و افزود: جابجایی و انتصابات ائمه جمعه از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور انجام می شود و در استان سمنان نیز طی سالجاری جابجایی ائمه جمعه را در چند شهر خواهیم داشت.

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان همچنین به اجرای پروژه مصلی نماز جمعه شهر میامی اشاره کرد و یادآور شد: نزدیک به دو میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده که امیدواریم با تلاش امام جمعه جدید و ستاد نماز جمعه میامی، این پروژه نیز به سرانجام برسد.

کد خبر 2562649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha