۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۵۰

غنجی:

کنوانسيون های غير الزامی در دريای خزر کاهش يابد

کنوانسيون های غير الزامی در دريای خزر کاهش يابد

بهشهر- مدير عامل شرکت کشتيرانی دريای خزر گفت: کاهش کنوانسيون های غير الزامی و غير ضروری در دريای خزر از مسائل مهمی است که بايد مورد توجه باشد تا در آرامش داد و ستد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علي اکبر غنجی بعد از ظهر پنجشبه در مراسم افتتاح و بهره برداری و آغاز بکار پروژه هاي زيربنايی و عمرانی بندراميرآباد بهشهر اظهارداشت: بنادر شمال ايران در سال های اخير از رشد و پيشرفت خوبی برخوردار بوده اند و ما نيز ۲۴ فروند کشتی در دريای خزر را علي رغم تحريم هاي مختلف با پرچم جمهوری اسلامي ايران حفظ کرده ايم.

وي افزود: کشورهای حاشیه خزر با سياست ها و  دیپلماسی خاص خود وارد مي شوند و مالک کشتی و تاجر هم به عنوان سربازان خط مقدم باید از حمايت هاي خاص برخوردار باشند.

غنجي با بيان اينکه تجار براساس نظام هزينه و فايده کار مي کنند يادآور شد: دریای خزر را بايد به عنوان فضای کسب و کار خاص در نظر بگیریم تا اين بندر با استفاده از توان و ظرفيت هاي موجود و افزايش آن و فراهم کردن زيرساختهاي لازم به  قطب دوم اقتصادی کشور در آینده تبديل شود.

وي با اشاره به اينکه در بخش ارزش شاهد پيشرفت هاي خوبي در کشورمان هستيم اضافه کرد: به همين اندازه که پيشرفت مي کنيم و مقتدر هستيم بايد توجه داشته باشيم که ايران اسلامي ما داراي دشمنان فراوان است و لذا سازمان بنادر بايد در دريا و بهره مندي از تجار و سرمايه گذاران بخش خصوصي، بحث حاکمیتی خود را جدای از مسائل بین‌المللی در دریای مازندران ایفا کند.

مدير عامل شرکت کشتيراني درياي خزر گفت اکنون در بخش درياي ما توفيقات بسياري کسب کرده ايم و بايد بدانيم هر اندازه میزان ناوگان با پرچم جمهوری اسلامی افزایش یابد بر اقتدار حاکمیتی ما افزوده خواهد شد.

نماينده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شوراي اسلامي نيز در سخناني گفت: راه گلوگاه به دامغان از راههاي مهم ما در بهره مندي از کریدور شمال جنوب است که اميدواريم با سرعت بخشي به آن، کارها با سرعت بيشتري انجام شود.

مقيمي اظهار داشت: در اوايل کار من در مجلس در حدود ۸ سال گذشته تخليه و بارگيري بندر ۷۰۰ هزارتن بود و اين بندر فاقد امکانات اوليه، آزمايشگاه و شعبه بانک و... بود و اکنون با تلاش همگاني به ۴ ميليون تن تخليه و بارگيري رسيديم.

وي  با اشاره به توسعه بندر امیرآباد با سرعت پرشتابی بندر در زمينه زيرساختها و بهره مندي از سرمايه گذاران بخش خصوصي افزود:  در حوزه موج‌شکن اگر می‌خواهیم تخلیه و بارگیری را براساس برنامه پنجم به هفت میلیون تن افزایش دهیم، این حوزه باید ساماندهی شده و محوطه سازي و ريل ضلع شرق بندر از ضروريات است.

نماينده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر افزايش صادرات و واردات بندراميرآباد اظهار داشت: با توجه به اينکه گمرک بندراميرآباد مستقل و تبديل به اداره کل مي شود، انتظار داريم که بندراميرآباد بهشهر نيز به اداره کل ارتقاء يابد تا حلاوت و شيريني آن را مردم و سرمايه گذاران بچشند.

کد خبر 2565731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha