۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۰۳

محرمی:

تولید فکر و اندیشه ویژگی اصلی دوازدهمین جشنواره کارتون تبریز است

تولید فکر و اندیشه ویژگی اصلی دوازدهمین جشنواره کارتون تبریز است

تبریز - معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تولید فکر و اندیشه را مهمترین ویژگی دوازدهمین جشنواره کارتون تبریز عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محرمی چهارشنبه در حاشیه برگزاری این جشنواره اظهار داشت: دوازدهمین جشنواره کارتون تبریز با استقبال بی نظیر کارتونیست های جهان باعث دلگرمی مسئولین امر شده و این دوره چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی پر بارتر از دوره های قبل بود که ویژگی اصلی برجستگی آن نیز در تولید فکر و اندیشه نو و بدیع شرکت کنندگان است و مشوق خوبی برای برگزاری دوره سیزدهم آن خواهد بود.

کامبیز درم بخش کارتونیست برجسته ایران و جهان، ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در تبریز اظهار داشت: افتخار می کنم در جمع هنرمندان فهیم تبریزی هستم و تبریز را پایه گذار کاریکاتور در ایران می دانم چرا که نشریه ملانصرالدین از اولین نشریاتی بود که کاریکاتور را وارد ایران کرد و بعد از آن بود که کاریکاتور در کشور ما گسترش یافت.

وی ابراز داشت: من امروز وقتی در موزه کارتون تبریز حضور پیدا کردم از دیدن این همه آثار شگفت زده شدم و با کمال افتخار تعدادی از آثار اورجینالم را تقدیم این موزه خواهم کرد و امیدوارم موزه ای نظیر آن در تهران نیز تاسیس شود.

در این جشنواره حدیث غفران و احمدرضا شهنامی در بخش کودک و نوجوان لوح جشنواره را دریافت کردند و در بخش بزرگسالان نیز اولکسی کوستاوسکی از اوکراین، محمود آزادنیا از ایران و بورشلان از کرواسی به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و دارکو از مونته نگرو، جوردن از مقدونیه، محمد قهرمان از ترکیه، آنجل بولیگان از مکزیک، ولادیمیر کازانوفسکی از اوکراین به عنوان برگزیده این جشنواره انتخاب شدند.

گفتنی است دوازدهمین جشنواره بین المللی تبریز با حضور  کامبیز درم بخش، استاد کیاست و اسماعیل کار از ترکیه، هنرمندان و پیشکسوت های عرصه کارتون و کاریکاتور در مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن برگزار شد که ۱۴۷ اثر از کارتون های راه یافته به داوری نهایی مسابقه در گالری این مجتمع جهت بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

کد خبر 2586390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha