۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۲۵

رسولی:

۷۰ درصد مدارس قائمشهر تخریبی هستند/ توجه به مدارس روستایی

۷۰ درصد مدارس قائمشهر تخریبی هستند/ توجه به مدارس روستایی

قائمشهر- مدیر آموزش و پرورش قائمشهر با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مدارس شهرستان تخریب هستند گفت: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها اولویت های خود را به مدارس روستاها و حاشیه شهرها اختصاص داه ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد رسولی عصر دوشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران قائمشهر، ضمن تشریح عملکرد یکساله آموزش و پرورش این شهرستان، اظهار داشت: مدیریت از نگاه اسلام و نهج البلاغه امانت داری  تکلیف و خدمت است که یک مدیر بطور علمی و بر پایه برنامه محوری آن را در تمام سطوح آموزش و پرورش اعمال می کند.

رسولی در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل باشگاه نخبگان جوان و نوجوان برای اولین بار خبر داد و تصریح کرد: تمامی دانش آموزانی که در آزمون ورودی سمپاد و نمونه دولتی پایه هفتم شرکت کرده ولی نمره کافی برای ورود به این مدارس را کسب نمی کنند برای بهره گیری از کلاسهای فوق برنامه این باشگاه از سوی آموزش و پرورش فراخوان خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه از سه هزار شرکت کننده مدارس سمپاد و نمونه دولتی شهرستان دو هزار و ۶۰۰ نفر از ورود به این مدارس باز خواهند ماند، افزود: این باشگاه با هدف آماده سازی این دانش آموزان برای ورود به دانشگاه و تقویت و ارتقای بنیه علمی آنان تأسیس شده که بطور یقین اثرات مثبت آن را می توان در پنج یا شش سال آینده شاهد بود.

مدیر آموزش و پرورش قائمشهر ادامه داد: در راستای ساماندهی فعالیت های پژوهشی بویژه جلوگیری از پایان نامه های بازارسیاه دانشجویی، کلبه پژوهش تأسیس شد که بعنوان مرکز پژوهش و فناوری در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

رسولی با بیان اینکه آموزش و پرورش قائمشهر در ساماندهی نیرو رتبه اول استانی را کسب کرده است، بیان کرد: کسب رتبه اول استانی در تولید محتوای الکتریکی، رتبه اول و دوم استانی در دست پژوهی و اقدام پژوهی، رتبه اول، دوم و سوم استانی در جشنواره های الگوهای تدریس پیش دبستانی ورتبه دوم استانی درپژوهش سرای دانش آموزان از دیگر افتخارات اداره آموزش و پرورش این شهرستان است.

وی در خصوص هوشمندسازی مدارس این شهرستان گفت:  هوشمند سازی مدارس با کمک والدین و آموزش و پرورش در حال اجراست، که تاکنون علاوه بر مدارس شهری تعداد ۱۶ مدرسه روستایی با همکاری والدین به مبلغ ۸۰ میلیون تومان هوشمند سازی شده و درتعداد ۵ مدرسه روستایی بطور رایگان، توسط آموزش و پرورش هوشمند سازی انجام شد.

رسولی با اشاره به اینکه توجه  به مدارس روستایی و حاشیه شهر از اهمیت خاصی برخواردار است، اظهار داشت: به تعداد ۶۰مدرسه روستایی بسته های بهداشتی و جعبه های کمک های اولیه ارسال و کلیه معلمان و دانش آموزان ۸۰ مدرسه روستای بطور رایگان ویزیت شدند.

وی با بیان اینکه جشنواره بومی و محلی به نام قائمشهر به ثبت خواهد رسید، اذعان کرد : دومین جشنواره بومی و محلی مازندران برای اولین بار با عنوان جشنواره هویت بخشی به فرهنگ بومی، در قائمشهر  انجام شد که متعاقب آن بصورت آموزشگاهی شهرستانی و استانی هم برگزار شد که این طرح ابتکاری بزودی ملی خواهد شد.

 مدیر آموزش و پرورش قائمشهر پیگیری جدی پروژه های نیمه کاره را مهم دانست و افزود: در یکسال گذشته پیگیر این پروژه ها که از سال ۸۸ تا ۹۳ نیمه تمام مانده اند، بودیم  که سه پروژه مهم را با مشارکت خیرین و دولت به اتمام رساندیم.

وی ادامه داد : همچنین ۵۷ میلیون تومان اعتبار جهت خرید تجهیزات هنرستانها، اختصاص داده شد.

 وی بیان کرد : در دهم اردیبهشت سال جاری جشنواره گلریزان خیرین مدارس برگزار شد که طی آن با شناسایی ۴۰۰ نفر از مازندرانی های مقیم تهران و نشست با ۸۰ نفرشان برای پرداخت ۷ میلیارد تومان جهت ساخت، تکمیل، هوشمند سازی و تجهیز مدارس اعلام همکاری شد.

مدیر آموزش و پرورش قائمشهر با اشاره به اینکه ظرفیت نیرویی در آموزش و پرورش کشور ۸۰۰ هزار نفر است، گفت : متأسفانه در کل کشور ما ۲۳۰ هزار معلم مازاد داریم.

رسولی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص مدارس تخریبی قائمشهر اظهار داشت : حدود ۷۰ درصد از مدارس این شهرستان تخریبی هستند که تعدادی هم حدود ۵۰ سال قدمت دارند.

وی افزود:  تعدادی از این مدارس با هزینه های سالانه بازسازی و قابل استفاده هستند ولی تعدادی به علت قدمت بالا و تخریب زیاد بلا استفاده مانده اند.

کد خبر 2760386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha