۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۲۵

آیت الله سبحانی:

برخورد نیروی انتظامی با بدحجابی قاطع باشد

برخورد نیروی انتظامی با بدحجابی قاطع باشد

قم - یکی از مراجع تقلید وضعیت حجاب در قم و برخی شهرهای دیگر را نامناسب دانست و بر ضرورت برخورد قاطع نیروی انتظامی در این زمینه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی جعفر سبحانی قبل از ظهر شنبه در دیدار فرمانده ناجا با وی با بیان اینکه انسان تا زمانی که تندرست است قدر این نعمت را نمی‌داند اما پس از بیمار شدن ارزش تندرستی را بهتر درک می‌کند، گفت: از دیگر مسائلی که انسان ارزش آن را درک نمی‌کند مسئله امنیت است که امری بسیار مهم در جامعه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دو عامل پدیدآورنده امنیت هستند، افزود: یکی از عوامل پدیدآورنده امنیت عامل داخلی است یعنی چنانچه افراد در جامعه مومن باشند امنیت در کشور برقرار می‌شود زیرا فرد مومن معتقد است که اعمالش در روز قیامت عکس العمل دارد.

استاد سطوح عالی حوزه افزود: یکی دیگر از عوامل پدیدآورنده امنیت، عامل خارجی است که در واقع انتظاماتی است و از سوی مسئولان برقرار می‌شود و در ایجاد امنیت بسیار موثر است زیرا تنها عامل داخلی به تنهایی نمی‌تواند مدینه فاضله را ایجاد کند بنابرین نیروی انتظامی مکمل عوامل داخلی است.

وی گفت: دایره مسئولیت نیروی انتظامی را قانون مشخص می‌کند اما لازم است در برخی موارد خاص فراتر از قانون نیز عمل شود.

افراد بدحجاب قصد دهن کجی به نظام و اسلام دارند

آیت الله سبحانی با بیان اینکه متأسفانه در قم و برخی شهرهای دیگر وضعیت حجاب نامناسب شده است، ابراز کرد: گویا افراد بدحجاب قصد دهن کجی به نظام و اسلام دارند که نیروی انتظامی باید از طرق مختلف و به گونه‌ای که مسئولیت زا نباشد با بدحجابی برخورد کند.

این مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیان کرد: برخی از افراد بدحجاب از شهرهای دیگر به قصد از بن بردن قبح بدحجابی وارد قم شده و در شهر حضور می‌یابند که لازم است نیروی انتظامی با این افراد برخورد قاطع و ویژه‌ای داشته باشد.

کد خبر 2777550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha