۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۴۱

مدیرکل استاندارد استان مرکزی خبر داد:

۲۷ مورد تذکر به واحدهای تولیدی استان مرکزی از سوی اداره استاندارد

۲۷ مورد تذکر به واحدهای تولیدی استان مرکزی از سوی اداره استاندارد

اراک- مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: طی سه ماهه اول سال جاری ۲۷ مورد تذکر، * مورد اخطار و شش مورد اعلام جرم به واحدهای تولیدی و خدماتی استان مرکزی ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدسعید میرنظامی، روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سیاست های کلی اقتصد مقاومتی بند۲۴ این سیاست به عنوان سند و اصل مهم از اختیارات سازمان ملی استاندارد تلقی می شود و بالا رفتن کیفیت کالاها و ترویج استاندارد در بین مردم در این سیاست تاکید شده است.

وی افزود: به موازات اجرای پوشش استاندارد در واحدهای تولیدی خدماتی و قضایی، ترویج استاندارد در بین مردم جامعه باید عملیاتی و نهادینه شود.

میرنظامی ادامه داد: استاندارد از حقوق مردم است و تا زمانی که مردم به حقوق خودشان آشنا نشوند در حوزه افزایش پوشش استاندارد آنطور که باید نمی توانیم توفیق حاصل کنیم و در این ارتباط به موازات تلاش برای اجرای استاندارد در حوزه ترویج هم باید فعالیت و فرهنگ سازی شود.

وی اظهار داشت: استاندارسازی در محصولات باید از روش های مختلف پیگیری شود؛ هم روش هایی که منجر به هدایت واحدهای تولیدی و خدماتی شود و هم اقدامات بازدارنده و در این رابطه چنانچه واحدی برای استاندارد سازی قانع نشود با آن برخورد قانونی خواهد شد.

در ادامه نشست محمود جعفری زاد، معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان مرکزی هم گفت: در زمینه صدور پروانه استاندارد در سال جاری ۸۴ فقره کاربرد علامت استاندارد هدف گذاری شده است که تاکنون ۵۲ فقره آن محقق شده است و در زمینه بازرسی واحدهای تحت پوشش با راندمان هر واحد دو بار، یک هزار و ۳۷۵ مورد بازدید پیش بینی شده است که طی سه ماهه اول امسال ۶۹۰ مورد بازرسی انجام شده است.

وی ادامه داد: در زمینه بازرسی فنی از تاسیسات گازپر کنی تحت پوشش نیز ۱۸ بازرسی صورت گرفته است و با توجه به اینکه شش جایگاه گازپر کنی در استان وجود دارد برای هر واحد سه مورد بازرسی تاکنون انجام شده است.

جعفری زاد در مورد روند بازرسی و نمونه برداری از محصولات واحدها اظهار داشت: بازرسین اداره کل با مراجعه به واحدهای تحت پوشش از روند کلی آغاز تولید تا به دست آمدن محصولات نمونه برداری انجام می دهند که پس از بررسی در آزمایشگاه این اداره کل نتایج به آن واحد ابلاغ می گردد که در این زمینه یک هزار و ۵۳۵ مورد نمونه برداری می بایست در سال جاری صورت پذیرد که تاکنون ۶۵۰ مورد آن انجام شده است.

معاون ارزیابی اطباق اداره کل استاندارد استان مرکزی با اشاره به کنترل معیار مصرف انرژی در صنایع گفت: امسال با جدیت بیشتر در خصوص معیار مصرف انرژی در صنایع ورود پیدا کرده ایم و ۳۱ فرایند تولید در کارخانجات و شرکت ها، تحت پوشش استاندارد است.

وی ادامه داد: پس از اندازه گیری معیار مصرف انرژی در واحدهای تولیدی هر واحدی که مصرف انرژی آن در حداقل باشد از سوی سازمان ملی استاندارد گواهینامه معیار مصرف انرژی دریافت می کند.

در ادامه این نشست فاطمه احمدی، سرپرست معاونت استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد در مورد آزمایشگاه های همکار گفت: در سال جاری تمدید ۳۰ آزمایشگاه همکار را در دستور کار داریم که تاکنون هفت آزمایشگاه تمدید پروانه شده است و در این رابطه بایستی برای هشت آزمایشگاه جدید نیز تایید صلاحیت صورت گیرد که تاکنون یک مورد از آن انجام شده است.

وی در این مورد گفت: با توجه به سیاست دولت مبنی بر کوچک کردن بدنه خود تعدادی از آزمایشگاه های بخش خصوصی نیز فعال هستند که به آن آزمایشگاه همکار گفته می شود و از سوی این اداره کل پس از تایید و صدور پروانه، نظارت کامل بر روند کارشان حاکم است.

کد خبر 2849866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha