۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۲۴

مسئول مركز اهدای خون گلپايگان مطرح كرد:

​گلپايگان نيازمند ايجاد پايگاه انتقال خون است

​گلپايگان نيازمند ايجاد پايگاه انتقال خون است

​گلپايگان- مسئول مركز اهدای خون گلپايگان گفت: گلپايگان به لحاظ گسترش جمعيت در شهرستان نياز به ايجاد پايگاه مستقل با تمامي امكانات و تجهيزات مورد نياز است.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعي از اعضاي شوراي اسلامي شهر و كارمندان پرسنل شهرداري گلپايگان ظهر پنج شنبه به مناسبت هفته انتقال خون و نهم مرداد ماه روز اهداي خون با حضور در مركز انتقال خون شهرستان گلپايگان نسبت به اهداي خون خود اقدام كردند.

دكتر ركسانا لوافا ضمن تقدير از اقدام اعضاي شوراي شهر و پرسنل شهرداري گلپايگان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در هفته انتقال خون استقبال بسيار خوبي از سوي مردم شهرستان در راستاي اهداي خون صورت گرفت و مردم فهيم شهرستان در اين امر همكاري فراواني دارند.

وي افزود: روز جمعه 9 مردادماه عليرغم تعطيلي اين مركز براي اهداي خون داوطلبان فعاليت داشته و پذيراي اهدا كنندگان خون است.

مسئول مركز اهداي خون گلپايگان با بيان اينكه تمامي گروه هاي خوني براي اهداي خون به اين مركز مراجعه و روزانه حدود 20 الي 25 نفر نسبت به اهداي خون خود اقدام مي كنند، افزود: انتظار است گروه هاي خوني منفي كه تعداد كمتري از جمعيت را شامل مي شوند نسبت به اهداي خون خود كه نياز بيشتري به آنها است، اقدام كنند.

لوافا با اشاره به اينكه در سال حدود سه هزار و 500 الی چهار هزار نفر براي اهداي خون به اين مركز مراجعه مي كنند، افزود: خون هاي اهدايي علاوه بر تأمين نيازهاي شهرستان به مركز استان نيز ارسال مي شود و شهرستان گلپايگان حتي در مواقع اضطراري نيز دچار كمبود گروه هاي خوني نيست و اين به پاس اقدام نيك مردم در اين امر است.

وي با بیان اينكه مركز اهداي خون گلپايگان در يك محل اهدايي از سوي خيرين فعاليت دارد، تصريح كرد: مسئولين امر در راستاي تجهيز اين مركز كه هم اكنون تنها دو تخت اهداي خون دارد و در مواقع ازدياد مراجعه كنندگان نياز مبرم به تخت جهت تسريع در كار مراجعين دارد، لذا درخواست مي شود نسبت به تأمين نيازهاي آن اقدام صورت گيرد.

مسئول مركز اهداي خون گلپايگان در پايان با اشاره به اينكه در سال هاي گذشته پايگاه انتقال خون اين منطقه در شهرستان خوانسار واقع شده و امروز به لحاظ گسترش جمعيت در شهرستان گلپايگان نياز به ايجاد پايگاه مستقل با تمامي امكانات و تجهيزات مورد نياز بسيار لازم و محسوس بوده، افزود: انتظار داريم با توجه به استقبال بي شمار اهدا كنندگان خون در اين شهرستان نسبت به ايجاد پايگاه در آن اقدام مؤثر و خيرين گرانقدر نيز در تجهيز امكانات مورد نياز اين مركز ما را ياري كنند.

کد خبر 2871062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha