۳ شهریور ۱۳۹۴، ۲۲:۱۹

آیت الله خاتمی:

شعار مرگ بر آمریکا واضح ترین جواب ما به دوستداران آنان است

شعار مرگ بر آمریکا واضح ترین جواب ما به دوستداران آنان است

شیراز - عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری گفت: شعار مرگ بر آمریکا جواب واضح ما به کسانی است که دوستدار ایجاد رابطه با آمریکا هستند.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله احمد خاتمی شامگاه سه شنبه در جمع بسیجیان و ائمه جماعات نواحی و پایگاههای سپاه بقیه الله شیراز تاکید کرد: شناخت توطئه دشمن، دشمن شناسی و صبر کردن از جمله شاخصه های بسیار مهم علمداران دین است.

وی افزود: شناخت حق از باطل از جمله موارد بسیار مهمی است که دینداران باید به آن توجه ویژه داشته باشند همانگونه که در فتنه سال ۸۸ بسیجیان در ۹ دی ماه با حماسه ای بزرگ پرونده فتنه را بستند اما ضمانتی نیست که برای آخرین بار شاهد فتنه باشیم تا دشمن وجود دارد باید مراقب بود اما نگران نیستیم زیرا اردوگاه متدینین بسیار قوی و نیرومند است.

وی با بیان اینکه هر کجا که ولایت ایستاده موضع حق است گفت: جوانان به خاطر اینکه گم نشوند باید معیارهایی را مد نظر قرار دهند که یکی از آنان حجت شرعی است و در عرصه سیاسی حجت شرعی مواضع ولی فقیه است. هر کجا که ولایت ایستاده همان موضع شرعی است و هر کجا که حجت شرعی را دیدید تردید نکنید.

آیت الله خاتمی ادامه داد: ارزیابی اردوگاهها و افراد حاضر در آنان نیز از معیارهای دیگر است همانگونه در فتنه ۸۸ افراد حاضر در اردوگاه آنان، رقاصان فراری و ... بودند اما در اردوگاه دیگر مردم عاشق ولایت حضور داشتند و فتنه ای که دیروز بود همچنان پس از ۸ سال برخی حاضر نیستند آن را محکوم کنند و می گویند به جای فتنه گر باید به آنان معترضین گفت.

وی با بیان اینکه موضع گیری های ما در تمامی موارد مشخص است گفت: پیشرفت ها و سربلندی امروز کشور مدیون ولی فقیه است و علمداران دین باید دشمن را بشناسند و در مقابل آن ایستادگی کنند که به این مهم بصیرت می گویند.

خاتمی با بیان اینکه استکبار در انگلیس و آمریکا تجلی پیدا می کند گفت: در شرایط کنونی  دشمن مشخص است توطئه ای که اوباما دنبال می کند تغییر فرهنگ مردم ایران است در حالی که شعار مرگ بر آمریکا جواب مواضع ما به کسانی است که بدنبال ایجاد رابطه با آمریکا می گردند.

وی گفت: ۳۵ سال پیش آمریکا را شیطان بزرگ می دانستیم و امروز کسانی که دلشان برای رابطه با آمریکا لک زده باید بدانند که شیطنت های آمریکا نه تنها کم نشده بلکه ۳۵ برابر شده است چرا که گروههای تکفیری، داعش و جنایت های یمن و سوریه زیر نظر آمریکا است.

خاتمی با اشاره به اینکه توافق ما با ۱+۵ بوده است گفت: توافق باید مراحل قانونی خود را طی کند. مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی اگر هم توافق را تایید کنند تنها در خصوص مباحث هسته ای چرا که اختلافات ما با آمریکا ۱۸۰ درجه است زیرا آنان حزب الله را تروریست می دانند اما ما حزب الله را گروهی بسیار شریف و حامی و مسلمان و مظلوم می دانیم.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری تاکید کرد: حرف ما حرف امام (ره) است. آمریکا باید بداند که نخ نماترین حرفش گزینه های روی میز و زیر میز است چرا که ما به استقبال جنگ نمی رویم اما اگر جنگ را شروع کند ملت ایران دندانهای آمریکا را در دهانش خرد می کنند.

وی تاکید کرد: هیچ کاری به باز شدن دکان انگلیس نداریم ولی ملت ایران بدانند که انگلیس سیاه ترین پرونده در مقابل مسلمانان و ایران اسلامی دارد  و نقشه همیشگی آنان تفرقه افکنی در کشور است همانگونه که در فتنه ۸۸ سفارت انگلیس مرکز فتنه بود اما به خاطر داشته باشیم که رهبر انقلاب و ملت اجازه نمی دهند دنیای استکبار در ایران اسلامی نفوذ کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دو توطئه در عرصه داخلی اشاره کرد و افزود: گروهی به دنبال ایجاد تفرقه در داخل کشور هستند و می خواهند اتحاد و یکپارچگی داخلی را از بین ببرند در حالی که صدای ملت و دولت همان حرف ولایت است.

وی تاکید کرد: حرف مردم، دولت، قوه قضائیه و مقننه آری گفتن به توافق خوب و «نه» گفتن به توافق بد است که در این مسیر همه یکدل و یک زبان هستند و هیچ کس با توافق خوب، بد نیست.

خاتمی تصریح کرد: موضوع دوم بحث قانون و شورای نگهبان است چرا که قانون محور وحدت این ملت است. هر جا که قانونمندی وجود داشته باشد حرکت ها منسجم انجام می شود.

آیت الله خاتمی افزود: قانون، شورای نگهبان را ناظر انتخابات دیده و هر کجا که شورای نگهبان کاندیدایی را ناصالح بداند او را حذف خواهد کرد چرا که شورای نگهبان چشم و دست است.

وی افزود: آرامش ضروری ترین مورد برای یک جامعه است و همگان بدانند که التهاب آفرینی از هیچ کس پذیرفتنی نیست و گناهی بزرگ است.

 

کد خبر 2895770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha