۱۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۳۸

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

فرش مهم‌ترین خوشه اشتغال در قم است

فرش مهم‌ترین خوشه اشتغال در قم است

قم - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان اینکه ۴۰ هزار بافنده در این استان فعال هستند، گفت: صنعت فرش مهم‌ترین خوشه اشتغال در استان قم محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر محمدی چهر چهارشنبه در نشست خبری مشترک اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در استان قم بیش از سه هزار واحد صنفی وجود دارد، ادامه داد: با وجود افراد متدین و با انصاف در اصناف استان قم، قیمت‌ها در این استان پایین‌تر از بسیاری از استان‌ها است.

وی عنوان کرد: ایجاد شهرک‌های صنوف از اولویت‌های این سازمان است که در این راستا شهرک صنوف قنوات احداث شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: ۵۰ درصد از صنوف درودگران در قنوات مستقر هستند، صنوف مکانیکی و صافکاری نیز در شهرک صنوف مستقر خواهند شد، همچنین صنوفی مانند بنک داران نیز در جاده قدیم قم - تهران مستقر می‌شوند.

وی گفت: ۷۰ هزار نفر در استان قم به صورت مستقیم در اصناف مختلف فعالیت دارند، همچنین ۴۰ هزار نفر بافنده نیز در قم فعال هستند که ظرفیت بالای آن‌ها نیازمند برنامه ریزی دقیق و مناسب است.

محمدی چهر با تأکید بر لزوم ایجاد خوشه‌های صنفی افزود: خوشه‌های صنفی مبلمان، فرش و سوهان شکل گرفته است تا بتوانند مشکلات را به صورت جمعی برطرف سازند.

وی با بیان اینکه مشکل اصناف مالی است، افزود: متأسفانه قیمت‌هایی که بانک‌ها به عنوان نرخ سود بانکی از اصناف می‌گیرند متناسب با وضعیت صنوف نیست.

وی در خصوص وضعیت صنعت فرش در استان قم افزود: فرش مهم‌ترین خوشه اشتغال در استان قم محسوب می‌شود که خوشبختانه نمایشگاه فرش در اتوبان قم - تهران با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

وی بیان کرد: طبق آمار‌ها استان قم در بخش آرد و گندم دومین استان از نظر کیفیت است و برای یک سال آینده ذخیره سازی گندم انجام شده که نشان دهنده وجود زیر ساخت مناسب می‌باشد.

کد خبر 2902387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha