۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۱۹

جعفری با تاکید برلزوم مشارکت شهروندان در طرح تفکیک از مبدا پسماند:

شهرداری سالی۳۸۰میلیاردتومان در حوزه پسماند هزینه می‌کند

شهرداری سالی۳۸۰میلیاردتومان در حوزه پسماند هزینه می‌کند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: هزینه سالانه جمع آوری، حمل و دفع بهداشتی پسماند حدود ۳۸۰میلیارد تومان است. بنابراین تفکیک از مبدا پسماند در جهت کاهش هزینه‌ها موثر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین جعفری با اشاره به اینکه زباله درون مخازن موضوعی برای افزایش یا کاهش زباله دزدها و زباله گردهاست، گفت: برای مقابله با مشکل زباله دزدی در شهر تهران لازم است تا شهروندان در طرح تفکیک از مبدا مشارکت موثر داشته باشند.

 وی ادامه داد: ریختن زباله در مخازن در ساعاتی غیر از ساعات جمع آوری و همچنین عدم توجه به تفکیک زباله ها موضوعی است که افراد سودجو بیشترین منفعت را می برند. اگر مردم به صورت داوطلبانه در تفکیک از مبدا همراه فعالیت های اجرایی شهرداری تهران شوند، به نتایج قابل قبولی خواهیم رسید.

وی با اشاره به اهمیت کاهش زباله گردی در محلات و مناطق شهر تهران یادآور شد: خودروهای ملودی دار در هر محله که با اعلام قبلی و ساعت و روز معین در مکان های تعیین شده صورت می گیرد، برای دریافت پسماند به درب منازل شهروندان حاضر می شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر این موضوع که با فعالیت های این چنینی به برنامه ریزی های دیگری نیاز نداریم، یادآور شد: بدین صورت دیگر زباله گرد یا زباله جوها منبع درآمدی نخواهند داشت. این در حالیست که برای موفقیت اجرای طرح تفکیک از مبدا لازم است حتما مردم مشارکت داشته باشند.

جعفری با بیان اینکه اگر سطح همکاری مردم افزایش یافته و پیمانکاران بخش خصوصی قبل از مراجعه این افراد زباله ها را جمع آوری کنند دیگر شاهد موارد زباله دزدی نخواهیم بود، خاطر نشان کرد: هزینه سالانه جمع آوری حمل و دفع بهداشتی پسماند حدود ۳۸۰ میلیارد تومان است. بنابراین این کار در جهت کاهش هزینه ها موثر خواهد بود.

 

کد خبر 2914577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha