۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۳

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

تامین ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نوسازی ناوگان روستایی

تامین ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نوسازی ناوگان روستایی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به راه‌اندازی سامانه مدیریت و نگهداری راه‌ها گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی و تامین ناوگان حمل و نقل روستایی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی امروز در نخستین همایش حمل و نقل روستایی با اشاره به موضوع اقتصاد روستا، اظهار داشت: اتحادیه اروپا یک برنامه مشترک کشاورزی را اجرا کرد که با وجود نگاه سرمایه داری غرب که یارانه ای در آن به تولیدات تعلق نمی گیرد، به بخش کشاورزی یارانه گسترده ای در این برنامه اختصاص یافت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در این برنامه مشترک کشاورزی یارانه گسترده ای در جهت حمایت از زندگی روستایی تعریف شده است، افزود: اولین دلیلی که اتحادیه اروپا اقدام به اجرای این برنامه کرد، دلیل محیط زیستی بود. چرا که اگر به سبز بودن این قاره توجه نشود، این قاره از بین می رود. پس حفظ محیط زیست قاره اروپا به سرمایه گذاری در این بخش برمی گردد.

وی نکته بعدی را موضوع تامین امنیت غذا دانست و گفت: کشورها علی رغم تجارت جهانی یک حدی از تامین غذا را برای کشور خود منظور می کنند که این موضوع اهمیت بیشتری از ارزش کالای کشاورزی دارد.

وزیر راه و شهرسازی نکته سوم را موضوع کیفیت زندگی اعلام کرد و افزود: تمرکز بیش از حد در شهرها، هزینه های اجتماعی، امنیتی و اقتصادی را بالا می برد بنابراین اقتصاد ملی و توزیع جمعیت در سرزمین نقش مهمی دارد.

آخوندی به موضوع امنیت ملی اشاره کرد و اظهار داشت: کشوری که از جمعیت خالی شود، تامین امنیت آن سخت خواهد بود. بنابراین به موضوع توسعه روستایی نباید رویکرد اعانه ای داشته باشیم بلکه موضوعی استراتژیک است.

وی با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی نیاز به پایانه مخصوص دارند، گفت: ما در شهرها پایانه های کالا داریم اما کالاهای کشاورزی فساد پذیر است و نیاز به پایانه های خاص دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در این پایانه ها سیستم های نگهداری خاص، طبقه بندی و انبارداری نیاز است و باید شرایطی برای نگهداری انواع محصولات کشاورزی ایجاد شود.

آخوندی با اشاره به اینکه باید بیش از آنکه به موضوع راه روستایی بپردازیم، به اقتصاد حمل و نقل توجه کنیم، ادامه داد: ۱۳۰۰ میلیارد تومان پروژه راه روستایی در دست اجرا داریم. همچنین امسال وام با سود ۴ درصد برای نوسازی و تامین ناوگان حمل و نقل روستایی در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در این راستا ۱۵۰ میلیارد تومان تامین اعتبار انجام شده است که ۸۰ درصد از وسیله نقلیه را تسهیلات می دهیم. همچنین یک هزار شرکت مجوز حمل و نقل روستایی را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت دو هزار کیلومتر راه روستایی افتتاح شد، افزود: سامانه PMF راه اندازی شده است تا مدیریت راه ها از طریق این سامانه انجام بگیرد.

آخوندی افزود: نگهداری پل ها، تونل ها، رویه راه ها و ایمنی بحثی بسیار پیچیده است، بنابراین نیاز به یک سامانه بود تا تمامی موضوع نگهداری راه ها در آن سنجیده و اجرا شود.

کد خبر 2932409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha