۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۵

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

بیمارستان ویژه بانوان در مراکز استان‌ها ایجاد می‌شود

بیمارستان ویژه بانوان در مراکز استان‌ها ایجاد می‌شود

قم - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در جهت احترام بانوان در مراکز بهداشتی، وزارت بهداشت در تلاش است تا در مراکز استان‌ها بیمارستان ویژه بانوان ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن قاضی زاده هاشمی قبل از ظهر شنبه در پایان دیدار با تعدادی مراجع تقلید در قم در جمع خبرنگاران با اشاره به حوادث پیش آمده در حج اظهار داشت: به دلیل حوادثی که در حج امسال برای حاجیان رخ داد ضروری دانستیم که به دیدار مراجع تقلید آمده و گزارشی از آنچه رخ داده به اطلاع برسانیم.

وی ادامه داد: در جهت ساختن حج واجب شرعی می‌توان قدم برداشت و در این باره همراهی شورای استفتاء، سازمان حج و زیارت و وزارت بهداشت می‌تواند ثمربخش باشد و کارهای زیادی باید انجام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: طی دیدار با تعدادی مراجع تقلید که داشتیم، علما عنوان کردند که جان باختگان حادثه منا بالا‌ترین مقام داشته و از سوی خداوند اجر خود را دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: شهدای منا قطعا بستگان و نزدیکان خود را شفاعت می‌کنند و دارای مقام بر‌تر هستند.

مشکل کمبود پزشک خانم نداریم

قاضی زاده هاشمی درخصوص بیمارستان ویژه بانوان در کشور نیز افزود: در دیدار با آیت الله صافی گلپایگانی، این مرجع تقلید بر احترام بانوان در مراکز بهداشتی تأکید داشتند و وزارت بهداشت نیز در این باره در تلاش است تا بیمارستانی ویژه بانوان در مراکز استان‌ها ایجاد کرده و این نوعی احترام به بانوان است.

وی ادامه داد: اگر برای احداث این بیمارستان‌ها بخش خصوصی وارد شود از آن حمایت می‌کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی با بیان اینکه در برخی کشورهای غیراسلامی نیز بیمارستان ویژه بانوان وجود دارد، افزود: با عنایت خداوند بانوان کشورمان توانسته‌اند در همه رشته‌های پزشکی مدارج علمی را طی کرده و دارای تخصص باشند و از این جهت در بیمارستان ویژه بانوان نیز مشکلی از کمبود پزشک خانم نداریم.

پیشرفت احداث بیمارستان هزارتخته خوابی در قم

وی درباره بیمارستان هزار تخته خوابی در استان قم ادامه داد: زمین احداث برای این بیمارستان مشخص شده و مشاوری از خارج کشور برای نقشه آن کار می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: نیمی از کارهای اولیه احداث بیمارستان هزار تخته خوابی در قم انجام شده و پس از گودبرداری شاهد پیشرفت همه جانبه بیمارستان خواهیم بود.

گفتنی است سید حسن قاضی زاده هاشمی امروز یکشنبه در سفری یک روزه به قم با آیات عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی و وحید خراسانی و حجت الاسلام شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در قم دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر 2937915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha