۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۳۱

رئیس کانون بازنشستگان کشوری خراسان شمالی؛

سازمان بازنشستگی به دست بازنشستگان اداره شود

سازمان بازنشستگی به دست بازنشستگان اداره شود

بجنورد- رئیس کانون بازنشستگان کشوری خراسان شمالی گفت: سازمان بازنشستگی متعلق به بازنشستگان است و باید به دست بازنشستگان اداره شود.

احمد قوپرانلو در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مشکلات بازنشستگان خراسان شمالی اظهار کرد: حداقل حقوق بازنشستگان ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده که با افزایش روز افزون هزینه‌های زندگی، این میزان پاسخگوی نیاز بازنشستگان نیست.

وی گفت: به گفته مسئولان درآمدهای زیر دومیلیون و ۸۰۰ هزار تومان خط فقر محسوب می شود، با این وجود چرا به مشکلات حقوق بازنشستگان رسیدگی نمی شود.

انعقاد قرارداد با بیمه آتیه سازان

قوپرانلو بحث درمان بازنشستگان را یکی از معضلات جدی آنان عنوان کرد و افزود: مسئولان سازمان بازنشستگان با بیمه آتیه سازان برای بحث بیمه درمانی بازنشستگان قرار داد منعقد کرده‌اند که در اوایل این بیمه غیرقانونی بود و بعد هم مشکلات مالی زیادی پیدا کرد و خسارت جبران ناپذیری به سازمان بازنشستگان وارد شد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که با توجه به مشکلات بیمه آتیه سازان، متاسفانه امسال نیز سازمان بازنشستگی با این بیمه برای بحث درمانی قرار داد منعقد کرده که مورد اعتراض کانون های بازنشستگی در سراسر کشور قرار گرفته اما کوچکترین توجهی به این اعتراضات نشده است.

سازمان بازنشستگان به دست خودشان اداره شود

قوپرانلو تاکید کرد: سازمان بازنشستگان کشور متعلق به بازشستگان است و باید به دست خود آنان اداره شود.

وی افزود: افرادی باید سکان دار سازمان بازنشستگی باشند که قدرت کاری، اطلاع کامل از شرایط و ... را داشته باشند و رفع مشکلات بازنشستگان دغدغه اصلی آنان باشد.

قوپرانلو اظهار کرد: سازمان بازنشستگی در فصل‌های مختلف سال اقدام به اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی و سیاحتی می کند؛ اما متاسفانه افرادی که شرایط اعزام را دارند، اعزام نمی شوند.

وی افزود: امسال هیچ یک از بازنشستگان شهرستان بجنورد به سفرهای زیارتی مانند کربلا اعزام نشدند.

بدهی دولت به سازمان بازنشستگی

وی توجه دولت بر رفع مشکلات بازنشستگان را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت تا کنون مبالغ زیادی را به سازمان بازنشستگی بدهکار است که با پرداخت این بدهی، بحث پرداخت حقوق بازنشستگان نیز تا حدودی رفع و میزان پرداختی آنان نیز افزایش می یابد.

رئیس کانون بازنشستگی کشوری خراسان شمالی در خصوص پیگیری های بازنشستگان استان برای رفع مشکلاتشان افزود: مکاتبات بسیاری با ریاست جمهور، وزراء و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شده که متاسفانه تاکنون تمام پیگری ها بی نتیجه مانده است.

وی تصریح کرد: موسی الرضا ثروتی نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی برای رفع حقوق مشکلات بازنشستگان مکاتبه ای با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام داد که در لایحه بودجه مجلس شورای اسلامی از حقوق بازنشستگان دفاع کند اما متاسفانه به این مکاتبه نیز پاسخی داده نشد.

قوپرانلو اظهار کرد: بازنشستگان در سخت ترین شرایط زندگی سپری می کنند و مشکلات آنان باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

کد خبر 2949790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha