۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۹

گزارش مهر از جلسه شورای شهر تهران؛

جای تشکل های مردمی در جلسات شهری خالی است

جای تشکل های مردمی در جلسات شهری خالی است

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه NGO ها نقش بسیار مهمی در بازشناساندن آسیب‌ها و اقدامات برای برون‌رفت از آن دارند، گفت: نبود نمایندگان مردمی در جلسات رسمی اجحاف است.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه دانشور در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران با موضوع آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۱۲، گفت: سه چهار سال قبل فعالان حوزه اجتماعی نسبت به زنان کارتن‌خواب هشدار داده بودند و عنوان کردند اگر این زنان ساماندهی نشوند، آسیب‌ها چند برابر می‌شود.

وی افزود: اگر NGO ها و خیریه‌ ها فعالیت نمی‌کردند، معلوم نبود چه بلاهایی را باید شاهد می‌بودیم و آسیب‌ها چقدر افزایش می‌یافت.

دانشور تاکید کرد: در واقع نمایندگان مردمی که معمولا جای آنها در نشست‌ها خالی است، باید بیایند و موارد را بگویند و در تصمیم‌سازی حضور داشته باشند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بهزیستی باید در این مسئله مداخله داشته باشد و از مجلس بخواهد هر قانونی که مد نظرش است را تصویب کند. نیروی انتظامی باید امنیت را برقرار کند، شهرداری هم زیرساخت‌ها را فراهم سازد و همه باید مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: همین شب‌ها مادران و کودکان کارتن‌خواب در خیابان می‌خوابند و هیچ نهادی وجود ندارد که مادران و کودکان را با هم استقرار دهد.

دانشور توضیح داد: مادران و کودکان را از هم جدا می‌کنند، باید از همین امشب تدبیری اندیشیده شود تا مادران و کودکان بتوانند در کنار هم و در محل امن بخوابند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به نقش NGO ها، گفت: این NGOها همه این مسائل را می‌دانند، پس چرا در سیاستگذاری دخیل نیستند؟ این گروه‌های مردمی چند دهه است که فعالیت می‌کنند و در دولت‌های مختلف هم بوده‌اند و خواهند بود؛ پس باید از ظرفیت آنها بهره‌ ببریم.

کد خبر 2977421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha