۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۴

توسط انتشارات امیرکبیر؛

«سیاست و حکومت در خاورمیانه و شمال آفریقا» به زودی منتشر می‌شود

«سیاست و حکومت در خاورمیانه و شمال آفریقا» به زودی منتشر می‌شود

ترجمه کتاب «سیاست و حکومت در خاورمیانه و شمال آفریقا» به زودی توسط انتشارات امیرکبیر منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

مهدی ساروخانی مدیر بخش تحقیقات و چاپ انتشارات امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اثر جدید این ناشر گفت: یکی از کتاب هایی که در حال آماده سازی آن برای چاپ هستیم، «سیاست و حکومت در خاورمیانه و شمال آفریقا» است. این کتاب با تدوین و ویراستاری مارک گازیروسکی چاپ شده و ترجمه آن به عهده عسگر قهرمان پور انجام شده است.

وی افزود: نسخه اصلی این کتاب چندین بار به چاپ رسیده و نسخه ای که انتشارات امیرکبیر ترجمه اش را چاپ می‌کند، هفتمین چاپ این اثر است. کتاب ۱۷ فصل دارد و پوششی جامع و به روز از حوادث جاری در منطقه خاورمیانه به مخاطب ارائه می دهد. این کتاب در حال حاض در بسیاری از دانشگاه های جهان تدریس می‌شود و پیشینه تاریخی و شرایط اجتماعی و اقتصادی، سیاست و سیاست خارجی خاورمیانه را شامل می شود.

مدیر بخش تحقیقات و چاپ انتشارات امیرکبیر ادامه داد: همان طور که اشاره کردم، کتاب ۱۷ فصل دارد که هر فصل آن به یکی از کشورهای خاورمیانه اختصاص دارد. به این ترتیب مطالب کتاب درباره موضوعات مقدماتی، ترکیه، ایران، عربستان، عراق، کشورهای عربی شرقی، یمن، لبنان، سوریه، اردن، اسرائیل، فلسطین، مصر، لیبی، مراکش، الجزایر و تونس است. بخشی از مطالب کتاب هم مربوط به بیداری اسلامی یا بهار عربی است. سیاست های هسته ای، پویایی سیاسی عراق بعد از صدام و... هم بخش دیگری از مطالب این کتاب را تشکیل می دهند.

ساروخانی گفت: این کتاب در حال آماده سازی برای عرضه به بازار نشر است و تا چندی دیگر با ۶۸۸ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۳۰۰ هزار ریال منتشر می شود.

کد خبر 2992790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha