۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۴۳

دبیر کل ناتو: به حضور نظامی خود در افغانستان ادامه می‌دهیم

دبیر کل ناتو: به حضور نظامی خود در افغانستان ادامه می‌دهیم

دبير کل ناتو اعلام کرد که حمایت این سازمان از نیروهای امنیتی افغانستان برای نابودی گروه تروریستی داعش در افغانستان ادامه می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل خبرگزاری «بُخدی»، «استولتنبرگ» دبیر کل ناتو گفت: نیروهای ناتو برای نابودی کامل داعش در افغانستان می جنگند. تا زمانی ‌كه داعش در افغانستان حضور داشته باشد ناتو علیه این گروه مبارزه خواهد کرد.

وی پيش از آغاز نشست دو روزه وزرای خارجه‌ كشورهای عضو ناتو اعلام كرد كه در این نشست در مورد چگونگی ادامه‌ حضور ناتو در افغانستان بحث خواهد شد.

دبیر کل ناتو در ادامه افزود: افغانستان برای ناتو بسيار مهم است، ما بيشترين منابع انسانی و مالی را در افغانستان بکار گرفته ایم، چون برقراری ثبات و امنيت در این کشور به معنی ثبات كشورهای عضو ناتو است.

وی در ادمه تصریح کرد: در حال حاضر ناتو ماموريت آموزش و مشاوره به نيروهای امنيتی افغانستان را بعهده دارد؛ در نشست «بروکسل» وزيران خارجه ناتو در مورد نتیجه بخش بودن تلاش‌ها برای ادامه همکاری‌ با نیروهای امنیتی افغانستان پس از سال ۲۰۱۷ و اوضاع امنیتی و سیاسی کنونی این کشور بحث و گفتگو خواهند کرد.

در همین حال  «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان در اواخر ماه جاری میلادی به کنگره آمریکا می‌رود تا گزارش خود در مورد وضعیت افغانستان را به مقامات این کشور ارایه کند.

نشست بروکسل در مورد ادامه حمایت ناتو از افغانستان، با شرکت وزرای امور خارجه ناتو و افغانستان و مقامات ماموریت حمایت قاطع در روزهای آینده در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار می شود. یک مقام ارشد ناتو گفته است که وزرای امور خارجه ناتو و افغانستان در مورد چگونگی و ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان بحث و گفتگو خواهند کرد. 

کد خبر 3663045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha