۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۳

اعمال استاندارد اجباری در کارگاه‌ها/ اجرای مدل جدید ایمنی در کار

اعمال استاندارد اجباری در کارگاه‌ها/ اجرای مدل جدید ایمنی در کار

جلسه شورای عالی حفاظت فنی با تاکید بر اجرای مدل خودبازرسی درون کارگاهی، تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکصد و سی امین جلسه شورای عالی حفاظت فنی با دستور کار ارائه گزارش عملکرد سال ۱۳۹۴ شورای عالی حفاظت فنی و کمیته های استانی مشاغل سخت و زیان آور و تصمیم در خصوص برنامه های شورا در سال جاری برگزار شد.

محمد اصابتی؛ مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه به ارائه گزارش عملکرد سال ۱۳۹۴ شورا و کمیته های استانی مشاغل سخت و زیان آور پرداخت و اظهارداشت: در سال ۹۴ آئین نامه به کارگیری مسئول ایمنی در کارگاه ها و مشاوران حفاظت فنی و خدمات ایمنی که به تصویب شورا رسیده و از آئین نامه های تاثیرگذار درجهت پیشگیری از حوادث ناشی از کار و سالم سازی محیط کار است که برای اجرا ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص مشاغل سخت و زیان آور با عنوان احصاء مشاغل گروه (ب) کارهای سخت و زیان آور و همچنین در خصوص کارگاه های تعطیل با توجه به رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری تصمیماتی اتخاذ و جهت اجرا به استان ها ارسال شده است.

اصابتی تصریح کرد در سال گذشته بیش از ۱۱۰ هزار درخواست فردی و گروهی کارهای سخت و زیان آور با تشکیل ۱۹۰۰ جلسه توسط کمیته های استانی مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه سیدحسن هفده تن؛ معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اظهارداشت: شورای عالی حفاظت فنی از ضروری ترین شوراهای عالی کشور است که نقش بسیار مهمی در سیاست گذاری در خصوص حفاظت فنی و ایمنی دارد و بایستی به تشکل های کارگری و کارفرمایی و انجمن های تخصصی در خصوص تدوین و بازنگری آئین نامه نقش موثر و پُررنگ تری داده شود.

وی در خصوص مدل خودبازرسی درون کارگاهی و نقش موثر آن در راستای ایمن سازی هر چه بیشتر محیط کار، رویه سازی مربوط به مشاغل سخت و زیان آور در استان ها، تفاهم نامه با انجمن صنفی صنایع نساجی در خصوص مباحث ایمن سازی محیط کار در این صنایع، استاندارد سازی لوازم تجهیزات ایمنی و تجهیزات خطرناک جرثقیل ها، داربست ها ... در صنعت ساختمان اشاره کرد که بایستی استاندارد اجباری داشته باشد.

کد خبر 3664611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha