۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۹

آخوندی خبر داد:

اعلام جزئیات توافق ایران با بوئینگ در روزهای آینده

اعلام جزئیات توافق ایران با بوئینگ در روزهای آینده

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در روزهای آینده جزئیات توافق ایران با بوئینگ اعلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس آخوندی با اعلام اینکه توافق با بوئینگ روزهای آینده اعلام می‌شود، گفت: دست تمام واسطه‌ها و دلال‌ها را قطع کردیم. پیش از این در آخرین توافقی که شده، برای خرید ۶ فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ انجام شد؛ رقمی بین ۵ تا ۷ میلیون دلار متفاوت بود.

آخوندی با اشاره به اینکه ناوگان هوایی ایران برای کسب رقابت‌پذیری در منطقه به ۴۰۰ فروند هواپیمای میان‌برد و دوربرد و ۱۰۰ فروند هواپیمای کوتاه‌برد نیاز دارد، اظهارداشت: این موضوع به مفهوم ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است. البته ما در وزارتخانه همزمان با شروع مذاکرات هسته‌ای به صورت موازی برنامه تامین هواپیما برای ناوگان ملی را آغاز کردیم و پیش‌نویس خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس تهیه شد.

وی با تاکید بر اینکه در آینده توافق با بوئینگ نیز اعلام می‌شود، یادآور شد: اجرای قرارداد خرید ایرباس ۱۶ سال به طول می‌انجامد که به مفهوم امنیت بلند مدت اقتصاد ایران است، این موضوع به مفهوم استفاده از موقعیت ایران در سطح بازارهای بین‌المللی و به نفع ایران است.

وزیر راه و شهرسازی قرار گرفتن مجدد ایران در کانون شبکه ارتباطی و دالان‌های هوایی را از بزرگ‌ترین سیاست‌های حمل و نقل این وزارتخانه دانست. وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: از فروشندگان حتما درخواست کردیم که حتی یک سنت به یک دلال پرداخت نکنند و جالب است بدانید که توافقی که پیش از وزارت من برای خرید ۶ فروند هواپیما صورت گرفته بود، با رقم مورد توافق اخیر برای خرید همان تعداد هواپیما ۵ تا ۷ میلیون دلار تفاوت دارد.

کد خبر 3686163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمدرضا سلمانی ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
      0 0
      ضمن سلام به نظر من تعویض یا مبادله کالا به کالا در مبالغ سنگین یا کالاهای حجیم به صورت تعویض نو با فرسوده یا تعویض نو با دو برابر فرسوده بسیار معقولانه است که باعث استفاده از تکنولوژی روز میشود و مستلزم راضی کردن طرف تولید کننده است که استفاده از تکنولوژی دستاورد آن است.