۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۵۱

آخرین مهلت مشمولان غایب ۲۰ شهریور/ اعمال محدودیت های جدید

آخرین مهلت مشمولان غایب ۲۰ شهریور/ اعمال محدودیت های جدید

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مشمولان غایب تا ۲۰ شهریور ۹۵ مهلت دارند برای تعیین تکلیف خدمت سربازی، اقدام کنند در غیر این صورت براساس قانون تمامی محدودیتها برای این افراد اعمال می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار ابراهیم کریمی ضمن اعلام این خبر افزود: در راستای فراخوانی و تعیین تکلیف مشمولان غایب به خدمت سربازی در ابتدای امسال، ستادی تحت عنوان «ستاد فراخوان و تعیین تکلیف مشمولان غایب» در سازمان وظیفه عمومی ناجا راه اندازی شد که وظیفه اصلی آن، شناسایی تمامی مشمولان غایب است.

وی اضافه کرد: این ستاد پس از شناسایی مشمولان غایب پیامکی به تمامی آنان برای تعیین تکلیف خدمت سربازی، ارسال کرده و به سازمان وظیفه عمومی فراخوان شدند.

سردار کریمی با بیان اینکه مشمولان غایب از ابتدای تیر تا ۲۰ شهریور ۹۵ مهلت دارند که در این خصوص اقدام کنند، ادامه داد: مشمولان غایب به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول افرادی با بیش از ۸ سال غیبت و دسته بعدی زیر ۸ سال غیبت هستند.

جانشین وظیفه عمومی ناجا در خصوص افرادی که بیش از ۸ سال غیبت دارند، افزود: این عده که تعدادشان به یک میلیون نفر می رسد می توانند از تسهیلات خرید خدمت سربازی به دو صورت نقدی و تقسیطی استفاده نمایند؛ در صورتی که مبلغ تعیین شده را به صورت نقدی پرداخت کنند، کارت معافیت خدمت از وظیفه عمومی برای آنان صادر می شود و چنانچه نتوانند به صورت نقدی پرداخت کنند می توانند تا ۲۴ ماه به طور تقسیطی به شرط پرداخت یک سوم مبلغ مورد نظر به صورت نقدی، از برخی از تسهیلات مطابق قانون بهره مند شوند.

وی با اشاره به تسهیلاتی که برای دارندگان کارت پایان خدمت مطابق ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی در نظرگرفته شده است، افزود: افرادی که به قصد دارند به صورت تقسیطی در طرح جریمه مشمولان غایب شرکت کنند، در صورتی که نیمی از مبلغ مورد نظر را پرداخت کنند، بخشی از محدودیت هایی که افراد فاقد کارت های پایان و معافیت از خدمت دارند، از جمله استخدام، خروج از کشور و ... برای آنان برطرف می شود.

این مقام انتظامی یادآور شد: تا کنون ۸۷ هزار نفر برای تعیین تکلیف خود و استفاده از تسهیلات طرح جریمه مشمولان غایب اقدام کرده اند و افراد باقیمانده تنها تا ۲۰ شهریور مهلت دارند تا در این طرح شرکت کنند.

با دارندگان کارت های پایان خدمت قدیمی همانند مشمولان غایب برخورد می شوند 

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، گفت: آن دسته از افرادی که تا کنون برای تعویض کارت پایان خدمت خود اقدام نکرده اند نیز جزو مشمولان غایب محسوب می شوند که لازم است با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ هرچه سریعتر برای تعویض کارت های خود اقدام کنند. عده ای نیز هستند که مشخصات فردی آنان دچار نقص است که برای رفع این موضوع باید به حوزه های وظیفه عمومی در سراسر کشور مراجعه کنند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی در بخش دیگری از این گفت و گو با هشدار به مشمولان غایب که تاکنون در خصوص تعیین تکلیف خدمت خود، اقدام نکرده اند اظهار داشت: پس از پایان مهلت مقرر، اخطاریه ای برای آنان ارسال و پس از آن طبق ماده ۱۰ قانون وظیفه عمومی ناجا محدودیت هایی که برای اینگونه افراد در قانون پیش بینی شده، اعمال خواهد شد.

وی افزود: منع استخدام در دستگاه های دولتی، منع خروج از کشور، عدم پرداخت وام و..... بخشی از این محدودیت ها است که مطابق هماهنگی با دستگاه های ذی ربط و مسئول، تمامی محدودیت های پیش بینی شود اعمال خواهد شد.

سردار کریمی در توضیح دسته دوم یعنی مشمولانی که کمتر از ۸ سال غیبت دارند، به خبرنگار ما بیان داشت: این افراد حدود ۶۰۰ هزار نفر هستند.

کد خبر 3757134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • پدر یکی از سرازان مشمول نظام وظیفه ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      0 0
      سردارمحترم علت عدم انجام خدمت سربازی .یکی بدرفتاری فرمانهان رده های پایین است که بدون درنظرگرفتن روحیات جوانهای تحصیل کرده است که انهارا ازخدمت مقدس سربازی گریزان میکند بروید ببینید درپادگانها ضمن بدرفتاری باانان از حداقل امکانات نیز بی بهره هستند.
    • علی ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      0 0
      کاملا با نظر این پدر بزرگوار موافقم در پادگانها حتی کمترین حقوق انسانی رعایت نمیشه متاسفانه من خودم چند ماهه که دنبال امریه هستم ولی هر جا میرم میگن پارتی نداری نمیدیم بهت؛ امریه مال کسانی هست که آشنا دارن سربازی فقط مال آدم های بدبخته که کسی رو ندارن آدم میشناسم با مدرک دکتری و فوق لیسانس امریه بهشون نمیدن؛ ولی بعضی ها با دیپلم امریه گرفتن
    • ج ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      0 0
      سردار بزرگوار، کسی که سنش به 40 رسیده ، نه برای خدمت است و نه پولی داره که بپردازد، و هر چه محرومیت ها را بیشتر کنید ، به اصل بنیان خانواده و خود فرد ضربه وارد خواهد شد که در اثر این امر جامعه نیز ضربه خواهد خورد و دودش در چشم همگان خواهد رفت.....
    • حیدر ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      0 0
      با سلام واحترام متاسفانه این قانون به بدترین شکل ممکن داره اجرا میشه .کسی که تازه وارد 8سال غیبت میشه و جوانتر و احتمالا مجردهستش اصلا جریمه سالیانه نمیشه و کسیکه 40سالشه و احتمالا چند سر عایله ومشکلات عدیده زندگی 12 سال جریمه مازاد میشه.به عبارتی جوانترهایی که دغدغه کمتری دارن تو این قانون تشویق شدن.
    • محمود ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      0 0
      جناب سردار بنده زیر دپلم هستم دو تا بچه و یک نوه دارم 39 سال سن دارم حدود 20 میلیون جریمه شدم تکفل پدر و مادرم نیز با من است باید خونه پدری در روستا رو بفروشم تا جریمه رو پرداخت کنم در 16 سالگی به دلیل شرایط تنهایی پدر ومادر ازدواج کردم و اصلا شرایط سربازی نداشتم.ترو خدا منصفانه تر رفتار کنید.
    • هل ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      0 0
      من پول نمیدم .سربازی هم نمیرم هر کاری دوست دارید بکنید
    • سرباز غایب ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      0 0
      من خدمت نرفته و نخواهم رفت هیچ مشکلی هم در کشور ندارم. کار ازاد با درامد عالی خونه و ماشین و ...... چرا سربازی برم. الان هم پول میدم میخرمش.
    • سربازی اجباری ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      0 0
      سربازی اجباری رو هیشکی قبول نمیکنه کسی که پول کافی نداره و نمیتونه سربازی رو بخره باید به اجبار بره به سربازی و پولدارها هم بخرن و پز بدن و .... عدالت =صفر
    • احسان ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      0 0
      کلااین روش سربازی رو نمیشه قبول کرد با اون شرایطاش حالا این حرفا هنوز چیزی نیس قانون سربازی در ایران از ریشه باید تغییر کنه
    • س ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      0 0
      اونایی که میتونن سربازی رو با پول بخرن بخرن اونایی هم که نمیتونن بخرن برن سربازی و ...........!! شرایط سربازی تو کشور اصلا مناسب نیست مردم باید هم ناراضی باشن جوانان سرمایه کشورن نابود میشن
    • عارف ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      0 0
      سلام حق دارن که سربازی نرن با زور نمیشه کاری کرد با پارت میشه کاری کرد
    • عدالت ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      0 0
      عدالت عدالت عدالت
    • پدر نگران ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      0 0
      کسی جوابگوی عدم هماهنگی میان نظام وظیفه سمنان وپادگان المهدی بابل درتاریخ۱/۶/۹۵ ووبیرون کردن سربازان اموزشی ازپادگان وسیلان وویلان کردن انها بازبان تشنه وگرسنگی ورهاکردنشان درجنگل موجب یاس وناامیدی شده و تعدادی از انها ازاین سرخوردگی از خدمت گریزان شده وهیچ کس نیز جوابگوی این عمل ناجوانمردانه نیست
    • نادر رسولی ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      0 0
      اکثر کسانی که به سربازی نرفتن به علت مشکلات مادی و مالی است و درآمد سالانه بسیاری هم کفاف خرج شان را نمیده، حالا با این وضع نه پرداخت جریمه مقدور است و نه رفتن به سربازی. کجا رفت عدل علی علیه السلام در حکومتی که ادعایش حکومت علوی است فقط مشغول فربه کردن ثروتمندان و فشار آوردن به مستمندان و ضعفا است.
    • سرباز مشمول ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
      0 0
      من 11 ساله غیبت دارم و قفط می تونم ماهیانه 200 هزار تومان قسط بدم. در غیر اینصورت نه می رم سربازی نه جریمه می دم. خونه آخرش اینه که اعدامم کنند دیگه ...
    • هاشم ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
      0 0
      حتی در دوران رضاخان قلدر و زمان پهلوی نیز افراد دارای سن 27 سال و متاهل از خدمت سربازی معاف بودند چون عملا افراد دارای سن 27 سال اکثرا متاهل و تحت تکفل خانواده خود هستند ولی متاسفانه امروزه حتی متولین 1354 به بعد نیز با داشتن سن 41 سال که اکثرغایبین سن 27 سال به بالا متاهل میباشند همچنان در تحریم و ظلم و ستم سربازی بسر میبرند و در طول تاریخ بیشترین ظلم و ستم در حق این افراد و حق مسلم زن و بچه آنها شده است و این بی سابقه بوده است.
    • پدر بازنشسته بی پول ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
      0 0
      من این سوال از سردار دارم .منی که حقوق ناچیزی که میگیرم وبه خرج خوردو خوراکمون نمیرسه چطور بیام برای پسرم که درآمد اونم کمه سربازیشو بخرم؟ تورو خدا این قانون عوض کنید وانقدر سنگ جلوی پای جوونها نیندازید به خدا گناه دارن اینا سرمایه مملکت هستند هواشون داشته باشین.