۱۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۴۸

دبیر مرکز سرمایه گذاری استان قزوین:

مرکز سرمایه گذاری استان قزوین افتتاح شد

مرکز سرمایه گذاری استان قزوین افتتاح شد

قزوین- در مراسمی با حضور وزیر کشور مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قزوین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر پنجشنبه در مراسمی با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، آیت الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه، فریدون همتی استاندار، سیده حمیده زرآبادی و بهمن طاهرخانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بهره برداری از مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قزوین آغاز شد.

با راه اندازی این مرکز و استقرار پنجره واحد و نمایندگان دستگاههای خدمات رسان در این مرکز از این پس روند دریافت مجوز سرمایه گذاری و دریافت اطلاعات بخش های مختلف با سرعت و سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

 قاسمی: ۸۹۷ میلیون دلار در استان قزوین سرمایه گذاری شده است

دبیر ستاد سرمایه گذاری استان قزوین در مراسم افتتاح این مرکز گفت: از سال ۷۲ تاکنون با اجرای ۴۵ طرح شاخص بیش از ۸۹۷ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان صورت گرفته و ۴۵۰۰ شغل ایجاد شده است.

محمدعلی قاسمی اظهارداشت: مرکز خدمات سرمایه گذاری با نظارت استاندار در قزوین راه اندازی شده و امیدواریم بتوانیم شرایط سهل تری را برای سرمایه گذاران ایجاد کنیم تا فعالیتهای اقتصادی تسریع شود.

وی افزود: از سال ۷۲ تاکنون با اجرای ۴۵ طرح مهم از سوی سرمایه گذاران ۱۷ کشور خارجی زمینه اشتغال ۴۵۰۰ نفر فراهم و بیش از ۸۹۷ میلیون دلار سرمایه گذاری محقق شده است.

قاسمی تصریح کرد: در حال حاضر در جذب سرمایه های خارجی رتبه ششم کشور هستیم و قادریم جایگاه خود را ارتقاء بخشیده و به رتبه دوم برسیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اضافه کرد: بسیاری از سرمایه گذاران، قزوین را اولویت اول خود برای فعالیت های تولیدی انتخاب می کنند و خوشبختانه بستر مناسبی برای این کار در قزوین فراهم شده است.

وی یادآورشد: سرمایه گذاری های انجام شده در بخشهای صنایع شیمیایی، پلاستیک، حمل و نقل و لوازم خانگی و مواد غذایی است و همچنان آمادگی داریم با راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری از علاقمندان این بخش استقبال کنیم و حمایت لازم را انجام دهیم.

قاسمی همچنین یادآورشد: در سال جاری و پس از رفع تحریم ها ۳۷۱ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان محقق شده است و با استقبال هیئت های خارجی امیدواریم در ماههای آینده طرح های مشارکتی دیگری در استان به مرحله اجرا درآید.

کد خبر 3764752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha