در واکنش به اظهارات توهین آمیز اردوغان؛

العبادی: اراضی عراق را با عزم مردان آزاد خواهیم کرد نه اسکایپ

العبادی: اراضی عراق را با عزم مردان آزاد خواهیم کرد نه اسکایپ

نخست وزیر عراق در واکنش به اظهارات توهین آمیز رئیس جمهور ترکیه علیه وی اظهار داشت که اراضی عراق با عزم مردان آزاد خواهد شد نه از طریق اسکایپ.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق روز سه شنبه در واکنش به اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه علیه وی تاکید کرد که اراضی عراق را از طریق عزم مردان آزاد خواهیم کرد نه اسکایپ.

حیدر العبادی طی بیانیه ای کوتاه خطاب به اردوغان گفت: قطعا ما در سطح تو نیستیم... ما سرزمین خود را با عزم مردان آزاد خواهیم کرد نه از طریق اسکایپ.

اردوغان پس از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ترکیه از طرق اسکایپ از طرفداران خود خواسته بود تا در حمایت از وی به خیابان ها بیایند.

این اظهارات نخست وزیر عراق  در واکنش به گفته های اردوغان رئیس جمهور ترکیه انجام گرفت که طی آن خطاب به العبادی گفته بود: تو در سطح من نیستی. ما هر کاری که بخواهیم انجام خواهیم داد و تو باید این را بدانی و ابتدا حد و حدود خودت را نگهداری.

اردوغان در ادامه مدعی شد: عراق در رابطه با پایگاه بعشیقه خواسته های مشخصی مطرح می کند و حالا هم از ما می خواهد که این محل را ترک کنیم حال آنکه کار ارتش ترکیه هنوز به آنجا نرسیده که از بغداد کسب تکلیف کند.

دفتر حیدر العبادی این اظهارات اردوغان را غیرمسئولانه خواند.

اظهارات توهین آمیز اردوغان خطاب به العبادی در حالی مطرح می شود که ارتش ترکیه بدون مجوز دولت مرکزی بغداد وارد خاک عراق شده است؛ اقدامی که در چارچوب قوانین بین المللی نوعی اشغالگری محسوب می شود.

در هفته های اخیر درگیری لفظی بین سران ترکیه و عراق پیرامون خروج نیروهای ترکیه از پایگاه بعشیقه بالا گرفته تا جایی که طرفین سفرای یکدیگر را برای ارائه توضیحات احضار کردند و حیدر العبادی هشدار داد که تداوم رفتار ترکیه خطر به راه افتادن جنگ منطقه ای را افزایش می دهد.

 با این حال، ترکیه ادعا می کند که با اهداف آموزشی و بنا به درخواست اقلیم کردستان عراق در بعشیقه حضور نظامی دارد.

کد خبر 3793035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha