تاکید واشنگتن و سئول برای استقرار سامانه ضد موشک تاد در کره جنوبی

تاکید واشنگتن و سئول برای استقرار سامانه ضد موشک تاد در کره جنوبی

وزرای دفاع سئول و واشنگتن بر استقرار سامانه پیشرفته ضد موشک تاد در شبه جزیره کره جنوبی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، وزرای دفاع سئول و واشنگتن، طی گفتگوی تلفنی، بر استقرار سامانه پیشرفته آمریکایی تاد(THAAD) در کره جنوبی تاکید کردند.

وزارت دفاع سئول در ادامه گزارش اعلام کرد: این نخستین گفتگوی تلفنی است که بین «هان مین کو» وزیر دفاع کره جنوبی و «جیمز ماتیس» همتای آمریکایی وی، به عنوان نخستین وزیر دفاع آمریکا در کابینه «دونالد ترامپ»، انجام گرفت.

در این گفتگو دو طرف به تبادل اطلاعات در مورد شرایط امنیتی شبه جزیره کره پرداخته و در جهت تقویت توانایی دفاعی شان علیه تهدیدات موشکی و اتمی جمهوری خلق کره شمالی (DPRK)، توافق کردند.

دو وزیر، سخنان «کیم جون اون» رهبر کره شمالی، که در پیام سال جدید خود، از آمادگی  پیونگ یانگ برای پرتاب موشک قاره پیمای دور برد خبر داده بود، را به صورت جدی مورد بررسی قرار داده و بر سر موضوع استقرار سامانه ضد موشکی تاد تاکید کردند.

لازم به ذکر است که توافق استقرار سامانه ضد موشکی تاد بین آمریکا و کره جنوبی در جولای سال گذشته و در واکنش به آزمایشهای اتمی و موشکی کره شمالی انجام شد.

گفتنی است که روسیه و چین با اجرای این توافق به شدت مخالفت کرده و بر این باورند که با استقرار سامانه پیشرفته ضد موشکی تاد در منطقه، سیستم راداری این سامانه با سیستم های راداری آنها تداخل ایجاد کرده و مشکلاتی ایجاد خوهد کرد.

کد خبر 3892658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha