عادل الجبیر:

قطر از حمایت حماس و اخوان المسلمین دست بردارد

قطر از حمایت حماس و اخوان المسلمین دست بردارد

وزیر خارجه عربستان اعلام کرد که قطر باید از حمایت گروه‌هایی همچون حماس و اخوان المسلمین دست بردارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی اعلام کرد که قطر  باید از حمایت گروه هایی همچون حماس و اخوان المسلمین دست بردارد.

الجبیر گفت: صبر ما به سر آمد و قطر باید حمایت از گروه هایی همچون حماس و اخوان المسلمین را متوقف کند.

وی همچنین افزود که هدف آسیب زدن به قطر نیست اما دوحه باید انتخاب کند. الجبیر گفت: اقدامات اقتصادی علیه قطر تضمین کننده تصحیح سیاست های این کشور است.

گفتنی است که اخیرا کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر اعلام کردند که به دلیل حمایت قطر از تروریسم روابط خود با دوحه را قطع کردند. به دنبال این تصمیم، شماری از کشورهای دیگر همچون دولت مستعفی یمن، لیبی  و مالدیو اقدام مشابهی را در قبال قطر انجام دادند.

در پی قطع روابط ۴ کشور عربی با دوحه و لغو پروازهای امارات و عربستان سعودی به  دوحه، خطوط هوایی قطر در اقدامی متقابل، پروازهای خود به عربستان را لغو کرد.

خطوط هواپیمایی قطر اعلام کرد که تمامی پروازهای این کشور به سمت امارات، بحرین و مصر تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

وزیر خارجه قطر نیز در سخنانی با بیان اینکه دوحه هیچ اقدامی را در راستای افزایش تنش با کشورهای عربی انجام نخواهد داد، از آمادگی کشورش برای پایان اختلافات با عربستان از طریق گفتگو خبر داد. اخیرا کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر اعلام کردند که به دلیل حمایت قطر از تروریسم روابط خود با دوحه را قطع کردند. به دنبال این تصمیم، شماری از کشورهای دیگر همچون دولت مستعفی یمن، لیبی  و مالدیو اقدام مشابهی را در قبال قطر انجام دادند.

کد خبر 3997724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha