۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۲۸

نماینده مردم ایلام در مجلس:

تونل قلاجه قبل از اربعین ۹۶ به بهره برداری می رسد

تونل قلاجه قبل از اربعین ۹۶ به بهره برداری می رسد

ایلام-نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت:تونل قلاجه قبل از اربعین ۹۶ به بهره برداری می رسد.

جلال میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های راه‌سازی استان ایلام تونل قلاجه است، این طرح نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های استان و کاهش مسافت بین ایلام-کرمانشاه دارد.

وی گفت: طی سال‌های گذشته پروژه با نوسانات زیادی روبرو شد ولی الان خوشبختانه پروژه شتاب بخشیده شده و پیش بینی شده قبل از اربعین امسال و در مهرماه به بهره برداری برسد.

میرزایی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای استان ایلام توسعه زیرساخت‌های راه‌سازی با توجه به تردد میلیونی زائران اربعین حسینی است، این تونل نقش مهمی در تسهیل تردد زوار دارد.

بهره برداری از این تونل ۱۲ کیلومتر گردنه برفگیر جاده ارتباطی ایلام - کرمانشاه را حذف می کند و موجب تسهیل در تردد خودروها در این جاده می شود ضمن اینکه ارتباط شهرستان مرزی گیلانغرب و بخش سومار در استان کرمانشاه با مرکز این استان نیز تسهیل خواهد شد.

تونل قلاجه در ایام اربعین برای تردد زائران بازگشایی می شود

تونل قلاجه بین استان های ایلام و کرمانشاه قرار گرفته و دو هزار و ۵۰۰ متر طول دارد که با راه های طرفین طول این تونل سه هزار و ۷۵۰ متر می رسد.

شاپور پولادی معاون عمرانی استانداری ایلام نیز در این ارتباط اظهار داشت: کار لاینینگ این تونل پایان پذیرفته و هم اکنون آماده آسفالت و روسازی است و تا اربعین پایان می پذیرد.

وی افزود: این پروژه از ۱۳۸۹ آغاز شده و هم اکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت دارد.

ولادی با اشاره به اینکه این پروژه یکی از مهمترین پروژه های راهسازی استان است، گفت: بهره برداری از این تونل بیش از ۱۲ نقطه حادثه خیز از گردنه قلاجه را حذف و کاهش ۱۲ کیلومتری فاصله میان استان های ایلام و کرمانشاه، کریدور جدیدی را برای حمل و نقل جاده ای در استان ایجاد خواهد کرد.

سرهنگ رضا همتی زاده فرمانده پلیس راه استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: افتتاح تونل قلاجه و ایجاد کمربندی برای شهر ایوان می‌تواند گره‌گشایی بخش عظیمی از مشکلات ترافیکی به ویژه در ایام اربعین باشد.

کد خبر 4078119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha