۱۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۳

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان تاکید کرد:

بهره‌مندی از مشاوران متخصص در تدوین برنامه‌های جذب سرمایه گذار

بهره‌مندی از مشاوران متخصص در تدوین برنامه‌های جذب سرمایه گذار

همدان - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان بر بهره‌مندی از مشاوران متخصص در تدوین برنامه‌های جذب سرمایه گذار تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان سلماسی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان گفت: باید استفاده از مشاوران متخصص در امر سرمایه گذاری یا تدوین برنامه های سرمایه گذاری مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان افزود: حضور مشاوران متخصص در جلسات بررسی چگونگی جذب سرمایه گذار و تدوین برنامه ها و نوع سرمایه‌گذاری‌های بسیار تاثیر گذار است.

سلماسی اظهار کرد: باید طرح های سرمایه گذاری بر اساس داشته ها و ظرفیت های شهر همدان ارائه داد.

موازی کاری‌ها در امر سرمایه گذاری از نقاط ضعف در شهرداری همدان است

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهر داری همدان نیز با اشاره به شیوه نامه وزارت کشور در خصوص فرایند سرمایه گذاری در شهرداری‌ها اظهار داشت: عدم تعامل بین سازمان با مناطق چهارگانه و سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری و نیز موازی کاری‌ها در امر سرمایه گذاری از نقاط ضعف و مشکلات حوزه سرمایه گذاری در شهرداری همدان است.

پیام رفتاری کلید موفقیت و رونق اقتصادی و صنعت گردشگری همدان را سرمایه گذاری برشمرد و گفت:‌ سازمان سرمایه گذاری به عنوان یک وی آی پی و مسیر ویژه برای سرمایه گذاری است اما متاسفانه این سازمان در جایگاه واقعی خود اثبات نشده است و تنها لازمه آن عایت موارد شیوه نامه ابلاغی است.

رفتاری ضعف نیروی انسانی در سازمان سرمایه گذاری شهرداری همدان را از دیگر مشکلات این سازمان برشمرد و اضافه کرد:‌ این در حالی است که سازمان تخصصی می تواند پاسخگوی سرمایه گذاران باشد.

استفاده از نیروهای متخصص و کارآمد در زمینه جذب سرمایه گذار

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز تاکید کرد: سازمان سرمایه گذاری شهرداری همدان باید از نیروهای متخصص و کارآمد در زمینه جذب سرمایه گذار استفاده کند.

مریم روان بخش افزود: استفاده از نیروی انسانی متخصص و کارآمد عامل اصلی توسعه اقتصادی و راه دستیابی به جایگاه واقعی در چرخه اقتصادی است.

روان بخش یادآور شد: مدیران شهرداری همدان طی سالهای گذشته علی رغم تلاشهای مضاعفی که در بخش سرمایه گذاری داشته اند اما موفق عمل نکرده اند که این موضوع باید آسیب شناسی شود.

وی اضافه کرد: همدان دارای ظرفیت های خوب گردشگری است اما همپای استانهای همطراز پیشرفت و توسعه متوازنی نداشته و این موضوع باید مورد توجه واقع شود.

همدان در عرصه اقتصادی از استانهای هم‌طراز خود عقب تر است

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه همدان در عرصه اقتصادی نسبت به استانهای همطراز خود عقب تر است، اضافه کرد: این موضوع شایسته استانی با این همه پیشینه تاریخی و تمدن نیست.

روان بخش تاکید کرد: باید قبل از برنامه ریزی به موضوع آسیب شناسی درون سازمانی رسید تا بتوان با توجه به آن راهکارهای برون رفت از مشکلات را ارائه  داد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان نیز با تاکید بر ارتقای فرهنگ سرمایه گذاری در جامعه گفت: در راستای تسریع در امر سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار باید متولی امر وارد شود و در شهرداری نیز این امر باید توسط سازمان سرمایه گذاری صورت پذیرد.

کامران گردان  ایجاد و تقویت انگیزه و رغبت سرمایه گذاران،   تدوین طرح های مورد نیاز و تسریع در کار سرمایه گذاران با ایجاد مسیر ویژه، ایجاد شبکه اطلاع رسانی بموقع و ویژه سرمایه گذاری و ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران را در جذب و رونق سرمایه گذاری حائز اهمیت دانست.

مناطق چهارگانه شهرداری در امر سرمایه گذاری جزیره‌ای عمل نکنند

رئیس کمیسیون نظارت، ‌حقوقی و اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز با تاکید بر اینکه مناطق چهارگانه شهرداری در امر سرمایه گذاری نباید جزیره ای عمل کنند، ‌ گفت: امنیت سرمایه گذاری و اطمینان سرمایه گذار در شهر حائز اهمیت است و نباید این تفکر را ایجاد کرد که شهرداری در امر سرمایه گذاری به دنبال سهم خواهی است.

سید مسعود عسگریان حمایت از سرمایه گذار را ضروری دانست و اضافه کرد: سرمایه گذاران باید از خدمات وی‌ژ ای  برخوردار باشند و باید در روند پیگیری مجوز و فرایند اداری کارهای سرمایه گذاری تسریع بخشیده و ویژه رسیدگی شود.

عسگریان اظهار کرد: باید مکانیزمی در راستای تکریم سرمایه گذار و روانسازی امور سرمایه گذاری در شهرداری تعریف شود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر همدان نیز گفت: باید برای سرمایه گذاری بستر و زمینه های سرمایه گذاری فراهم شود.

حمید بادامی نجات با اشاره به ظرفیت های بالای همدان در امر سرمایه گذاری به ویژه بخش شرکت های دانش بنیان گفت: باید در تدوین برنامه های سرمایه گذاری توجیه اقتصادی مناسبی وجود داشته باشد تا سرمایه گذاران بتوانند تشویق شده و وارد پروسه سرمایه گذاری شوند.
 

کد خبر 4105412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha