۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۵

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خبر داد:

کاهش صادرات کشور به عراق از طریق استان کرمانشاه از ۵۰ به ۳۰ درصد

کاهش صادرات کشور به عراق از طریق استان کرمانشاه از ۵۰ به ۳۰ درصد

کرمانشاه- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از کاهش صادرات کشور به عراق از طریق استان کرمانشاه از ۵۰ به ۳۰ درصد طی سالیان اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت الله حقیقی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که امروز دوشنبه با حضور اعضای محترم کمیسیون صنایع و معادن مجلس در اتاق بازرگانی این استان برگزار شد، اظهار داشت: به طور متوسط در سالهای اخیر ۵۰ درصد صادرات کشور عراق از استان ما انجام می‌شد و این عدد به ۳۰ درصد رسیده است.

وی افزود: استان کرمانشاه ۲ درصد از صنایع متوسط و بزرگ کشور را دارد، در استان ۵ درصد صنعت بزرگ و ۴ درصد صنعت متوسط داریم و به میانگین کشور نزدیک هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت استان کرمانشاه گفت: به لحاظ سرمایه گذاری در منطقه با فاصله زیاد به استان‌های همجوار رتبه یک را داریم اما به لحاظ تعداد واحدهای صنعتی و مشارکت مردمی وضعیت خوبی نداریم.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه سرانه سپرده گذاری ۸.۵  میلیون و در کشور ۱۲.۵ میلیون است، گفت: ۸۱۵ فقره جواز تاسیس صنعتی صادر کردیم و در منطقه رتبه سوم را داریم اما هنوز ما سرمایه گذاران را متعاقد نکرده‌ایم منطبق با وضعیت استان جذب کنیم.

حقیقی یادآور شد: هم‌اکنون ۳.۶ میلیون تن تولید سیمان داریم و استان پنجم کشور هستیم. همچنین ۶۰ هزار تن محصولات کشاورزی را به محصولات صنعتی تبدیل کردیم.

وی افزود: در حوزه معدن،   ۷۵ درصد از ذخایر قیر طبیعی کشور متعلق به استان ما است و اکتشاف سیستماتیک انجام شده و کار اکتشاف ۳۰۰۰ کیلومتر به صورت پهنه انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه، در منطقه به لحاظ صنفی حرف اول را میزنیم، گفت: ۴ درصد از سهم تجارت کشور از استان کرمانشاه خارج می شود.

وی یکی از مشکلات استان را تامین منابع مالی برای سرمایه در گردش دانست و افزود: بدون تامین منابع مالی و بدون کمکهای فنی اعتباری معضل بیکاری حل نمی‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت استان کرمانشاه تاکید و خاطرنشان کرد: از دیگر مشکلات بوروکراسی است و باید مد نظر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باشد.

کد خبر 4108678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha