۲۱ آذر ۱۳۸۵، ۱۶:۳۰

آوای شیدا منتشر کرد

به یاد طاهرزاده و درویش خان

به یاد طاهرزاده و درویش خان

آلبوم های به یاد طاهرزاده و درویش خان به همت محمدرضالطفی بازسازی و مجددا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، "به یاد طاهرزاده" عنوان آلبومی است که حدود بیست سال پیش توسط محمدرضا لطفی(اجرای گروه عارف و شیدا) و با آواز صدیق تعریف ساخته و منتشر شد.

همچنین آلبوم به "یاد درویش خان" شامل تکنوازی سه تار لطفی همراه با تنبک مرحوم فرهنگ فر است که همراه با تصنیفی با صدای نصرالله ناصح پور منتشر شده است.

 این آثار به همت موسسه آوای شیدا(محمدرضا لطفی) بازسازی ، ویرایش و به بازار محصولات موسیقی عرضه شده است.لطفی در یادداشت ضمیمه اثر چنین نوشته است : بازسازی آثارموسیقی ما ارزشی است که تاریخ هنری ایران را آبیاری می کند وباید آن راجدی گرفت.

در اثر به یاد درویش خان نوشته شده است:اگرچه بازسازی در چنین شرایطی دشوار بوده اما توانستم بابازسازی "به یاد درویش خان"و "طاهرزاده"شرایط نوی برای احیای دوباره موسیقی در فرم های ایرانی ایجاد کنم.

به یاد درویش خان حاصل هشت سال تلاش و زحمت بر روی سه تار بود که برای اولین بار این شیوه به شکلی گسترده مطرح می شد.در این بازسازی تلاش شده بود تا شکل و شیوه کار درویش خان که گرایش مسلط دوران قاجار بود به گوش مردمی برسدکه تا آن موقع این امکان هنوز بدین گستردگی فراهم نشده بود.

کد خبر 420256

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha