۷ بهمن ۱۳۸۵، ۱۴:۱۴

وزیر دفاع :

راهبرد آمریکا در منطقه ایجاد و تشدید نزاع‌های قومی و مذهبی است/ ملت ایران زیر بار زورگویی قدرت‌های سلطه‌گر جهانی نخواهد رفت

راهبرد آمریکا در منطقه ایجاد و تشدید نزاع‌های قومی و مذهبی است/ ملت ایران زیر بار زورگویی قدرت‌های سلطه‌گر جهانی نخواهد رفت

سردار سرتیپ مصطفی محمد نجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: آمریکا برای جبران شکست های خود در منطقه ، ایجاد و تشدید نزاع های مذهبی و قومی را در دستور کار خود قرار داده است .

به گزارش خبرگزاری مهر،  سردار نجار که به مناسبت ماه محرم در جمع کارکنان وزارت دفاع سخن می گفت، اظهار داشت: نحوه محاکمه و اعدام صدام بطوری که القاء کند اعدام صدام فقط خواست و اراده شیعیان بوده است ، دستگیری دیپلماتهای ایرانی در عراق بطوری که القاء کند ناامنی در عراق توسط ایران شیعی دامن زده می شود ، را در همین راستا ارزیابی کرد .

وی افزود : ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی در عراق و دخالت و فتنه انگیزی مقامات آمریکا در امور داخلی لبنان و درخواست از دولت لبنان برای سرکوب مردم این کشور از دیگر نمونه های سیاست تنش زا و تشنج آفرین آمریکا در منطقه است .

وزیر دفاع تصریح کرد : هیات حاکمه آمریکا معتقدند اگر بخواهند به حضور نامشروع خود در حوزه استراتژیک خاورمیانه و چپاول و غارت منابع آن ادامه دهند ، باید همچنان آتش جنگ ، درگیری ، تنش و ناامنی را در منطقه شعله ور نگه دارند .

سردار نجار گفت : اصرار نو محافظه کاران آمریکایی برای اعزام نیروی بیشتر به منطقه به رغم مخالفت کنگره این کشور در چارچوب همین سیاست صورت می گیرد .

وزیر دفاع ، هوشیاری ، خویشتن داری ، توقف هر گونه درگیری و خشونت ، پرهیز از انجام هر گونه اقدام وادعای اختلاف برانگیز و بسیج و بکارگیری همه امکانات برای ایجاد وحدت میان ملت ها و دولت های منطقه را از حیاتی ترین مسایل دوره کنونی دانست .

وزیر دفاع با اشاره به تاثیرات حماسه عاشورا و درس های مهم این واقعه تاریخی تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران وملت بزرگ ایران ، پیرو امام و رهبر بزرگوار و عظیم الشانی است که در آخرین لحظات عمر شریفش فریاد برآورد ، " اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید ".

وی در ادامه گفت : اگر همین کلام گهربار و دوران ساز امام حسین ( ع ) نصب العین قرار می گرفت شاهد این همه جنایت ، ترور ، انفجار ، آدمکشی ، نزاع ودرگیری در عالم نبودیم .

سردار نجار ، بزرگترین درس عاشورا را نفی ظلم و بیدادگری دانست و تصریح کرد : ملت بزرگ ایران با الهام از عاشورای حسینی هرگز زیر بار زورگویی قدرتهای سلطه گر جهانی نخواهد رفت .

وزیر دفاع در پایان تصریح کرد : امنیت ، ثبات ، آرامش و صلح در منطقه با همکاری ، همگرایی ، پرهیز از تنش و درگیری ، گفتگو و تعامل سازنده و خروج هر چه سریع تر بیگانگان از منطقه تحقق خواهد یافت . و حرکات و تلاش های مذبوحانه آمریکا جز افزایش تنش و منفورتر شدن چهره این کشور در نزد ملت ها و دولت های منطقه ثمر دیگر نخواهد داشت .

کد خبر 440313

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha