۲۶ خرداد ۱۳۸۶، ۱۹:۵۱

رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور ترکمنستان :

پیشرفت غرب مرهون دستاورد های علمی مسلمانان است / ایران و ترکمنستان از همه ظرفیت ها برای تحکیم روابط استفاده کنند

پیشرفت غرب مرهون دستاورد های علمی مسلمانان است / ایران و ترکمنستان از همه ظرفیت ها برای تحکیم روابط استفاده کنند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار قربانقلی بردی محمد اف رئیس جمهور ترکمنستان و هیات همراه با اشاره به روابط خوب دو کشور ایران و ترکمنستان، بر استفاده از همه ظرفیت ها و امکانات دو کشور برای تحکیم، تعمیق و گسترش این روابط تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایشان به اشتراکات فرهنگی و مذهبی دو ملت ایران و ترکمنستان و موقعیت استراتژیک ایران اشاره کردند و آن را زمینه مساعدی برای توسعه هر چه بیشتر روابط به ویژه در زمینه های نفت، گاز، راه آهن و همکاری های علمی و تجاری دانستند.

رهبر انقلاب اسلامی دوران درخشان علمی و پیشینه فرهنگی و مفاخر جهان اسلام را یادآوری و خاطرنشان کردند: مسلمانان دستاوردهای علمی خود را به راحتی در اختیار دیگران قرار دادند و پیشرفت غرب مرهون آن تعالیم است اما امروز غربی ها طور دیگری رفتار می کنند.

در این دیدار که رئیس جمهور محمود احمدی نژاد نیز حضور داشت رئیس جمهور ترکمنستان گفت: مذاکرات خوبی در زمینه گسترش راههای مواصلاتی از جمله راه آهن با مسئولین ایران داشتیم تا ایران به پل ارتباطی ما با دیگر کشورها تبدیل شود.

قربانقلی بردی محمد اف افزود:  ترکمنستان همواره از گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در تمام زمینه ها استقبال کرده است و سیاست مستقل ما در جهان، به توسعه این همکاری ها کمک می کند.

 

کد خبر 503244

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha