۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۳:۳۱

شیدایی فردا برای عمل جراحی عازم آلمان می‌شود

شیدایی فردا برای عمل جراحی  عازم آلمان می‌شود

شهرام شیدایی شاعر و مترجم کشورمان که اواخر سال گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفته بود فردا برای ادامه معالجات عازم آلمان می‌شود.

روحی افسر همکار شهرام شیدایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت جسمانی این شاعر و مترجم بعد از عمل جراحی که اواسط سال گذشته روی دستگاه گوارش وی انجام شده بود گفت: شیدایی از اواخر اسفند پارسال و بعد از چهار عمل جراحی که روی مری و معده وی انجام شد به منزل منتقل شد اما به دلیل ناموفق بودن پیوند مری این جراحی‌ها هم نتیجه نداد و او وضعیت نامناسبی دارد.

وی افزود: شیدایی در حال حاضر مری ندارد و چهار پنجم معده‌اش از بدنش خارج شده است. او در حال حاضر به شیوه "گاواژ" و از طریق لوله‌ای که از روده او به خارج منتقل شده تغذیه می‌کند.

این مترجم اضافه کرد: به همین دلیل و با نظر پزشکان تصمیم گرفتیم او را به آلمان منتقل کنیم. شیدایی فردا عازم شهر "میندل" این کشور است و به احتمال زیاد پس از معاینه دقیق توسط پزشکان تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد.

شهرام شیدایی اواسط سال گذشته هم به دلیل ابتلا به سرطان مری به صورت پیاپی تحت چندین عمل جراحی قرار گرفت.

شیدایی از شاعران ترک زبان است که تا کنون 6 کتاب از وی از جمله سروده‌های خود و نیز اشعار ترجمه‌ای وی به چاپ رسیده است. از جمله این کتابها می‌توان به مجموعه شعر"آتشی برای آتشی دیگر"، "آدمها روی پل" (ترجمه گزیده‌ای از اشعار شیمبورسکا با همکاری مارک اسموژنسکی و چوکا چکاد)، "خندیدن در خانه‌ای که می سوخت"، مجموعه داستان "پناهنده‌ها را بیرون می‌کنند" و "رنگ قایقها مال شما" (ترجمه گزیده‌ای از اشعار اورهان ولی) اشاره کرد.

کد خبر 879407

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha