۲۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۴۶

بروجردی:

بازنده بازی هسته ای ایران غربی ها و آمریکا هستند

بازنده بازی هسته ای ایران غربی ها و آمریکا هستند

رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحقق تمام برنامه های هسته ای ایران، بازنده اصلی بازی هسته ای را آمریکا و کشورهای غربی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر از اردبیل ، علاءالدین بروجردی ظهر چهارشنبه در همایش سیاسی ناگفته های شنیدنی در اردبیل اضافه کرد: در این بازی ایران به تمام اهداف خود از جمله غنی سازی و دستیابی به دانش هسته ای  دست یافته اما آنها به هدف خود که همان توقف غنی سازی در ایران بود دست نیافته اند بنابراین کشورمان برنده این بازی بزرگ بود.

وی با بیان اینکه بحث هسته ای موضوع پرفراز و نشیب جمهوری اسلامی است یادآور شد: کشورهای غربی روزی ناگزیر خواهند شد واقعیت های هسته ای ایران را بپذیرند که این موضوع در مذاکرات اخیر در دستورکار آنها نیز قرار گرفته بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه کشورهایی که امروز به بهانه بحث هسته ای در تحریم ایران مشارکت می کنند پیش از انقلاب برای تامین بیش از 20 هزار مگاوات انرژی هسته ای به کشورمان متعهد شده بودند افزود: این نشان می دهد که بحث هسته ای غرب و آمریکا با ایران بحث سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه دو گزینه در برابر ایران پس از مخالفت کشورهای غربی و آغاز تحریم ها وجود داشت ادامه داد: یا باید تسلیم می شدیم در حالی که بر اساس بند 4 قطعنامه ان پی تی ، آنها متعهد شده بودند یا باید ادامه می دادیم که بر اساس روحیه انقلابی و با وجود تحریم های گسترده ، نظام تصمیم گرفت راه را ادامه دهد.

بروجردی متذکر شد : بر این اساس دانشمندان جوان کشور بر مبنای تفکر و بینش بزرگ و با این باور که ایران از هیچ کشوری در دنیا کمتر نیست کار را شروع کردند و امروز به دانش هسته ای دست یافته ایم. غرب باور نمی کرد که ایران به این فناوری پیچیده دست یابد و حتی ساخت هزاران سانتریفیوژ با آن دانش پیچیده غرب را وادار به تحسین کرد البته کینه آنها را نیز به نظام و انقلاب اسلامی بیشتر کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا و غرب با ظرفیت شورای امنیت 10 سال است که بحث چالشی هسته ای را مطرح کرده است بیان کرد: البته تداوم ایران در این مسیر هزینه هایی نیز داشته است. چنانچه امروز برخی این سئوال را مطرح می کنند که چرا ایران در برابر این همه قطعنامه ، تحریم و فشارهای سیاسی و اجتماعی و اقتصادی دست از آرمان خود بر نمی دارد اما باید گفت که اگر قرار باشد ما این دیدگاه اسلامی و جایگاه و شان امت اسلامی را حفظ کنیم باید عقب ماندگی های گذشته را با دستیابی به فناوری های جدید جبران کنیم.

این نماینده مجلس ، ایران را سردمدار رنسانس علمی امت اسلامی در جهان نامید و عنوان کرد: ملتی پس از 34 سال تحریم و انواع فشارها ، امروز توانسته فضا را تسخیر کند، به دانش هسته ای دست یابد و در زمینه فناوری های نانو در ردیف نهم کشورهای دنیا قرار گیرد. این نشان می دهد جمهوری اسلامی ظرفیت بسیار بالایی دارد.

وی همچنین با اشاره به مذاکره ایران با آمریکا یادآور شد: آمریکا در تمام مذاکرات هسته ای مصرانه از ایران درخواست مذاکره کردند که ما قبول نکردیم. چرا که نگاه آمریکا نگاه استکباری است.

بروجردی با بیان اینکه آمریکا شان و منزلت ملت ایران را نگه نمی دارد افزود: تا زمانی که دیدگاه آمریکا این گونه باشد ما با این کشور مذاکره نخواهیم کرد.

کد خبر 2030259

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha