۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۰

راه‌اندازی گمرکات اختصاصی براساس تقاضا/ طرح منطقه‌ای کردن گمرکات اجرا می‌شود

راه‌اندازی گمرکات اختصاصی براساس تقاضا/ طرح منطقه‌ای کردن گمرکات اجرا می‌شود

رئیس کل گمرک ایران با اعلام اینکه اختصاصی کردن گمرکات کشور براساس تقاضا صورت می گیرد، گفت: طرح منطقه‌‌ای کردن گمرکات در دستور کار قرار دارد.

عباس معمارنژاد در گفتگو با مهر با اعلام اینکه گمرکات اختصاصی در حال راه اندازی هستند، این موضوع را از برنامه های گمرکات طی سالهای اخیر برشمرد و افزود: اجرای این طرح در راستای قانون جدید امور گمرکی است.

رئیس کل گمرک ایران از راه اندازی گمرک اختصاصی ری در آینده ای نزدیک خبرداد و تصریح کرد: راه اندازی گمرکات اختصاصی بر مبنای تقاضا صورت می گیرد و اگر تقاضایی به گمرک ارائه شود ما هم بر اساس آن عمل می کنیم.

وی یکی از این گمرکات اختصاصی را گمرک نفت ذکر کرد و افزود: راه اندازی این گمرک بر اساس توافقاتی که پیش از این صورت گرفته بود، انجام می شود و با مکان یابی هایی که صورت می گیرد، این گمرکات ایجاد می شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین با بیان اینکه طرح منطقه ای گردن گمرکات هم در دستور کار گمرک قرار دارد، هدف از این برنامه را ساماندهی فعالیت های گمرکی اعلام کرد. 

معمارنژاد ادامه داد: در این طرح گمرکات کشور به چند منطقه تقسیم بندی می شوند و یا اینکه یکی از گمرکات مثل گمرک مراکز استان ها محور قرار می گیرد و سایر گمرکات زیر مجموعه آنها خواهند بود.

به گفته وی، اجرای این طرح باعث تسهیل فرآیندها، ارائه خدمات بهتر به مراجعین و روان سازی امور تجاری خواهد شد، همچنین منجر به مدیریت یکپارچه مرزی می شود.

کد خبر 2100369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha