۱۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۴۱

نخستین رمان یک روحانی چاپ چهارمی شد

نخستین رمان یک روحانی چاپ چهارمی شد

نخستین رمان حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا واحدی با عنوان «آقای سلیمان! می‌شود من بخوابم؟» در کمتر از یک سال پس از انتشار به چاپ چهام رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین رمان حجت‌الاسلام و المسلمین محمد‌رضا واحدی با عنوان «آقای سلیمان! می‌شود من بخوابم؟» که سال گذشته از سوی نشر تارونه منتشر شده بود، در کمتر از یک سال پس از انتشار به چاپ چهارم رسید.

این رمان که نخستین اثر داستانی واحدی به شمار می‌رود، ماجرای پسر و دختری است که به شدت به هم وابسته می‌شوند، اما به دلیل وجود ضلع سومی در این عشق، دچار افت و خیزهای عجیبی می‌شوند. وجود این ضلع سوم که به نوعی پیدا و پنهان با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند، قهرمانان داستان را چنان دچار فراز و نشیب می‌کند که گاهی به شدت به هم نزدیک می‌شوند و گاهی به شدت از هم دور و گاهی هم از آن ضلع سوم فاصله می‌گیرند و گاهی در کنارش آرامش می‌یابند.

واحدی در این رمان ضمن استفاده از تکنیک‌ها و ایجاد گره‌های منطقی و به هم ریختن قطعات پازلی که لذت چینشش را برای مخاطب بیشتر می‌کند، از مفهوم‌ستیزی و یا معناگریزی پرهیز و تلاش کرده‌ است در کنار این موضوع که خواننده را در هزار توی داستان گرفتار نمی‌کند، لذت درک بهتر از مفاهیم داستانی را در هزار توی زندگی امروز برای وی فراهم کند.

بخشی از فصل  17 این رمان به شرح زیر است:

«بیشتر تسبیح‌هایی که تا حالا داشته‌ام، بدون دلیل در دستم پاره شده‌اند. یکی از آنها تسبیح چوبی‌ای بود که مادرم از مشهد برایم آورده بود. خیلی دوستش داشتم. رمضان بود و با روبیک قرار میقات داشتیم. افطار که تمام شد، نماز مغرب و عشا را با مادرم و مریم که آن شب مهمان ما بود، پشت سر پدرم به جماعت خواندیم. بعد از نماز تسبیحم در دستم بود. داشتم به روبیک فکر می‌کردم و منتظر ساعت نُه بودم که ناگهان پاره شد. مادرم هنوز چادر نمازش روی سرش بود و ذکر می‌گفت. تا متوجه پاره شدن تسبیحم شد، ذکرش را قطع کرد: حاجت‌روا می‌شی دخترم! الهی سپید بخت بشی... به حق این وقت عزیز.

شبِ بعد، افطار که کردم، با شیرین برای گرفتن فال قهوه پیش همسایه‌شان لیدا خانم رفتیم…»

اين رمان كه توسط انتشارات تارونه منتشر شده، نخستين اثر واحدی در عرصه رمان است. پیش از این از وی كتاب‌هاي لب‌گزه، حاملان نور، بانوی ناشناخته، مجموعه عاشقانه‌ها، عارفانه‌ها، سيره سياسی امام علی (ع) و دو مجموعه شعر به نام‌های «ادامه دلواپسی» و «چقدر فاصله» منتشر شده که مجموعه ادامه دلواپسی به عنوان اثر برگزيده هشتمين جشنواره قلم زرين شناخته شده است.

چاپ چهارم «آقای سليمان! مي شود من بخوابم؟» را نشر تارونه در 248 صفحه و با قيمت 11000 تومان منتشر كرده است.

کد خبر 2107950

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha